ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
اخبار پیشگیری
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:47

 

 
 
دستگیری عامل برداشت غیرمجاز 30 میلیونی از حساب شهروند مشهدی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر...
 
ثبت نام خودرو و برداشت غیر مجاز
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رئیس پلیس فتا انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی مراجعه فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از...
 
رفتار سهوی کارمند یک شرکت اینترنتی مشکل ساز شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت : چندی پیش در پی شكایت یكی...
 
اعتماد نابجا دردسر ساز شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،سرهنگ حسینی پور در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی...
 
یابنده فلش مموری در پی اخاذی
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ " سید موسی حسینی" در این خصوص گفت:خانمی جوان با مراجعه به این پلیس...
 
راه های متداول کلاهبرداری از طریق عابر بانک
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در این جا به برخی از روش های کلاهبرداری که کمتر به آنها پرداخته شده اشاره می کنیم تا احتیاط...
هشدار پلیس فتا اصفهان:
مراقب تعمیركاران رایانه ای غیرمجاز باشید
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان...
 
افشای اطلاعات بانکی از طریق جزوه درسی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ حسینی پور در تشریح ماجرا گفت: فردی به این پلیس مراجعه و از برداشت مبالغی از حساب...
 
مصون ‌سازی فضای سایبری از اولویت‌های اصلی پدافند غیرعامل است
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "پورسعید" رئیس پلیس فتا بوشهر فضای سایبری را به عنوان یکی از پیچیده‌...
 
اختلاف حساب بانکی بهانه برداشت غیرمجاز از حساب کارفرما
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی " اظهار داشت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اگرمیخواهی...
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:58

اگر مي خواهی پس از مرگ فراموش نشوی ، يا چيزی بنويس كه قابل خواندن باشد، يا كاری بكن كه قابل نوشتن باشد .
بنجامين فرانكلين

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
مقالات کسب و کار
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:52

آیا زنان در سرمایه گذاری محتاط تر هستند؟

 

ریزه كارى‌هاى خرید طلا

خرید طلا یكی از خریدهایی است كه بیشتر مورد علاقه خانم‌هاست اما همین خرید به ظاهر ساده، ریزه‌كاری‌های خیلی مهمی دارد كه  باید آنها را به خاطر بسپارید؛ نكاتی مانند اجرت ساخت، ضمانت جواهرات یا مورد اعتماد بودن مغازه طلافروشی  موضوعات مهمی است كه باید هركسی در مورد آن اطلاعات دقیقی داشته باشد. اگر می‌خواهید به جواب تمام این سؤالات برسید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
 

طلای ایرانی یا خارجی؟

یک کار و تجارت موفق با 9 نکته

امروز برای موفق شدن در یک کار و تجارت، باید انعطاف‌پذیر باشید، برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و مهارت‌های سازمانی را بدانید. خیلی افراد با این فکر کاری را شروع می‌کنند که با روشن کردن کامپیوترها یا باز کردن در شرکتشان، پول پارو خواهند کرد. اما واقعیت این است که پول درآوردن خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به همین دلیل باید برای برنامه‌ریزی وقت بگذارید تا موفق شوید.
نکات زیر می‌تواند کمکتان کند:
 

چگونه درآمد نامنظم خود را مدیریت کنید

نویسنده: استیسی جانسون
مترجم: مریم رضایی
منبع: CSM
بسیاری از افراد، به خصوص افراد خوداشتغال، درآمد ثابت ماهانه ندارند. اما تلاش برای تنظیم بودجه با دریافتی نامنظم، امکان‌پذیر است.

شش راز که شما را میلیاردر خواهد کرد

مروزه اغلب ثروتمندان کسانی هستند که قبلا در طبقه ی متوسط اجتماعی قرار داشته اند، در یک خانه ی بسیار معمولی زندگی می کرده اند، از مغازه هایی خرید می کرده اند که بیشتر تخفیف بدهند و از کارمندان تمام وقت بوده اند، درست مثل همه ی ما!

 

اما چه شد که توانستند جزو ثروتمندترین افراد جامعه ی خود قرار گیرند؟ اغلب ثروتمندان به چند اصل کلی و بسیار مهم پایبندند که آن ها را به موفقیت و ثروت رسانده است:

1- تنها به جایی که می خواهید برسید چشم بدوزید

چرا بعضي‌ها موفق‌تر هستند؟

کمتر کسي است که دلش نخواهد در زندگي موفقيت چشمگيري به دست آورد، اما تا به حال به اين موضوع فکر کرده‌ايد که چرا بعضي از افراد هر چقدر تلاش مي‌کنند به نقطه ايده‌آلي که در ذهنشان تجسم کرده‌اند نمي‌رسند، اما در مقابل عده‌اي ديگر هستند که در هر زمينه‌اي که فعاليت مي‌کنند به موفقيت مي‌رسند.

تعداد اين آدم‌ها خيلي کمتر از تعداد آدم‌ها‌ي ناموفق است اما چرا؟ ما راز موفقيت اين دسته از افراد را برايتان خواهيم گفت و مطمئن باشيد اگر به آن عمل کنيد موفق خواهيد شد.

مهم‌ترين قانون پولد‌ار‌شدن را بياموزيد

دنيا پر از آدم‌هاي با استعداد فقير است. غالب آن‌ها يا فقيرند يا در تنگناهاي مالي دست و پا مي‌زنند يا كمتر از مقداري كه در توان‌شان است پول در مي‌آورند. اين نه به‌دليل دانسته‌هاي‌شان است، بلكه به‌دليل چيزهايي است كه نمي‌دانند.

در مورد مشكلات مالي يا حرفه‌اي،  غالبا كمبود دادن و گرفتن در كنار هم به چشم مي‌خورد.

مردم بي‌پول بسياري وجود دارند كه علت فقرشان اين است كه نه گيرنده خوبي هستند و نه بخشنده خوبي در حقيقت نه خوب ياد مي‌گيرند و نه خوب ياد مي‌دهند.
 

وقتی زندگی خوب پیش نمی‌رود، این ۸ نکته را به خاطر بیاورید

حقیقت این است که خوشبختی، نداشتن مشکل نیست، توانایی کنار آمدن با آنهاست. اگر ذهن شما مسئله‌ای برای متمرکز شدن روی آن نداشت، می‌دانید چقدر سرگردان می‌شد؟ همیشه نگاهتان به چیزهایی باشد که دارید نه چیزهایی که از دست داده‌اید. چون چیزهایی که زندگی از شما می‌گیرد مهم نیستند، آنچه اهمیت دارد این است که با چیزهایی که برایتان باقی مانده است چه می‌کنید.
 

در زیر به ۸ چیزی اشاره می‌کنیم که به شما در زمان سختی‌ها انگیزه می‌دهد:
 

3 اشتباه ساده که قاتل کسب و کار شماست

 براي اينکه کسب و کاري را شروع کنيد و از آن مهم تر ادامه دهيد و مهمتر از همه در آن موفقيت کسب کنيد، نيازمند دانستن مجموعه اي از بايدها و نبايدها هستيد.

معمولا در مورد بايدها زياد صحبت مي شود، اما کمتر پيش مي آيد که در مورد نبايدها و اشتباهات بحثي به ميان آيد. در اينجا از 3 اشتباهي خواهيم گفت، که قاتل خاموش کسب و کار شماست:

دست از اين کارها برداريد تا هميشه شاد بمانيد

در زندگي شما فعاليت‌هايي وجود دارند که با انجام ندادن آنها مي‌توانيد زندگي شادتري را تجربه کنيد. همين حالا اين کارها را از زندگي‌تان حذف کنيد تا بيشتر بخنديد.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
دست از اين کارها برداريد تا هميشه شاد بمانيد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:49

در زندگي شما فعاليت‌هايي وجود دارند که با انجام ندادن آنها مي‌توانيد زندگي شادتري را تجربه کنيد. همين حالا اين کارها را از زندگي‌تان حذف کنيد تا بيشتر بخنديد.

بي‌تفاوت نباشيد
عده‌اي اعتقاد دارند شادي همانند يک پروانه است. مادامي که براي به دست آوردنش خودتان را به تقلا و تکاپو مي‌اندازيد از دستان شما فرار مي‌کند اما همين که نسبت به آن بي‌توجه شديد خواهيد ديد همانند پروانه روي شانه‌هاي شما خواهد نشست، اما با احترام به همه کساني که چنين عقيده‌اي دارند بايد بگوييم اين باور دقيقا اشتباه است. شادي چيزي است که شما بايد انتخابش کنيد و نسبت به آن بي‌تفاوت نباشيد تا به سمتتان بيايد. با بي‌تفاوتي هيچ پروانه شادي‌بخشي روي شانه‌هاي شما نخواهد نشست.

منزوي بودن ممنوع!
شادي يک هديه الهي نيست که خداوند آن را به کسي داده و ديگري را از آن محروم کرده باشد بلکه اين شما هستيد که بايد شادي را وارد زندگي‌تان کنيد. يکي از راه‌هايي که مي‌تواند در شادي شما تاثير زيادي داشته باشد بالابردن مهارت‌هاي اجتماعي‌تان است. با افرادي در ارتباط باشيد که احتمال شادبودنتان را افزايش دهند. مصاحبت با اين افراد اميد و انگيزه را در شما تقويت مي‌كند و اجازه منفي‌بافي و نااميدي به شما نخواهد داد چون دوستان شاد هميشه نکات مثبت خوبي براي يادگرفتن خواهند داشت. در محيط کارتان نيز مهارت‌هاي اجتماعي‌تان را بالا ببريد و سعي کنيد به دايره دوستانتان بيفزاييد. هر چقدر منزوي و گوشه‌گير باشيد به همان ميزان شادي بيشتري را از زندگي‌تان دور کرده‌ايد.

کينه را حذف کنيد
هر چقدر راحت‌تر ديگران را ببخشيد به همان اندازه خود را از بروز اتفاقاتي که به واسطه خشم به وجود مي‌آيد در امان نگه داشته‌ايد. وقتي کمتر دچار خشم شويد بدن سالم‌تر و روان پرنشاط‌تري خواهيد داشت. اگر مي‌خواهيد کمتر از ديگران عصباني شويد و کينه به دل بگيريد، از ديدگاه آنها به رفتارهايشان نگاه کنيد. وقتي خودتان را جاي کسي مي‌گذاريد بهتر شرايط او را درک مي‌کنيد و براي بعضي رفتارهاي ناخوشايندي که از او سر مي‌زند دليل قانع‌ اوکننده‌اي براي خودتان خواهيد داشت که باعث مي‌شود راحت‌تر او را ببخشيد. با بخشش ديگران شادماني واقعي و بدون وابستگي به چيزي را تجربه خواهيد کرد.

کمتر تلويزيون تماشا کنيد
تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد وقتي خود را درگير فعاليت‌هايي مي‌کنيد که معنادار هستند و از نظر خودتان مفيد به حساب مي‌آيند، شادي بيشتري را وارد زندگي‌ و روحيه‌تان مي‌کنيد اما وقتي درگير فعاليت‌هايي مي‌شويد که در آنها کمتر در جريان هستيد و حالت منفعل به خود مي‌گيريد، براي مثال تماشاي تلويزيون، روحيه‌تان بيشتر دچار کسالت مي‌شود. وقتي در تعطيلات هستيد قبل از اينکه فعاليتي را به‌عنوان گذران وقت انتخاب کنيد ابتدا آن را مورد ارزيابي قرار دهيد که آيا به نظرتان مفيد است يا خير. البته منظور اين نيست که شما هرگز نبايد تلويزيون تماشا کنيد بلکه زمان آن را محدود کنيد و در عوض کارهايي انجام دهيد که حس مفيد بودن به شما مي‌دهد. درگير شدن در کارهاي مفيد و معنادار شادي بسياري را به زندگي‌تان انتقال خواهد داد.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
3 اشتباه ساده که قاتل کسب و کار شماست
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:48

 براي اينکه کسب و کاري را شروع کنيد و از آن مهم تر ادامه دهيد و مهمتر از همه در آن موفقيت کسب کنيد، نيازمند دانستن مجموعه اي از بايدها و نبايدها هستيد.

معمولا در مورد بايدها زياد صحبت مي شود، اما کمتر پيش مي آيد که در مورد نبايدها و اشتباهات بحثي به ميان آيد. در اينجا از 3 اشتباهي خواهيم گفت، که قاتل خاموش کسب و کار شماست:

1- مديريت نامناسب: شرکت يا سازمان به مکاني اطلاق مي شود که گروهي از مردم زير سقف آن در حال انجام کارهاي خود هستند، اما اين افراد به ندرت، اگر نگوييم هرگز، به سمت يک هدف واحد حرکت مي کنند. مديري که نتواند هدف و منظور خود را به خوبي به کارمندانش منتقل کند، باعث سرخوردگي آنان شده و به اين ترتيب به راحتي موجبات نابودي کسب و کار را فراهم مي کند.

2- از خود راضي بودن: وقتي همه چيز در يک کسب و کار خوب پيش رود، مديران آن به اين باور مي رسند که همه چيز آرام است و هيچ مشکلي وجود ندارد و نتيجه اين آرامش بيش از اندازه رضايت بي حد و حصر از خود مي شود که آنهم فرجامي جز شکست در کسب و کار نخواهد داشت.

3- توجه به ظواهر به جاي واقعيت: روزي که مدير يک شرکت به جاي تقدير از عملکرد کارمندانش، سپاسگزار پست و مقامش شود، به دست خود شرايط را براي از ميان برداشتن کسب و کارش ميها کرده است.

با رعايت همين سه نکته ساده، مي توانيد ساده تر آنچه فکر مي کنيد به کسب و کار خود ادامه دهيد و در آن به موفقيت برسيد.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
وقتی زندگی خوب پیش نمی‌رود، این ۸ نکته را به خاطر بیاورید
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:47

حقیقت این است که خوشبختی، نداشتن مشکل نیست، توانایی کنار آمدن با آنهاست. اگر ذهن شما مسئله‌ای برای متمرکز شدن روی آن نداشت، می‌دانید چقدر سرگردان می‌شد؟ همیشه نگاهتان به چیزهایی باشد که دارید نه چیزهایی که از دست داده‌اید. چون چیزهایی که زندگی از شما می‌گیرد مهم نیستند، آنچه اهمیت دارد این است که با چیزهایی که برایتان باقی مانده است چه می‌کنید.
 

در زیر به ۸ چیزی اشاره می‌کنیم که به شما در زمان سختی‌ها انگیزه می‌دهد:
 

۱. درد بخشی از رشد کردن است.
 

گاهی اوقات زندگی به این دلیل درها را به رویتان می‌بندد که وقت جلو رفتن است. و این چیز خوبی است چون معمولاً ما هیچوقت به خودمان تکان نمی‌دهیم مگر اینکه شرایط، ما را به آن مجبور کند. وقتی زندگی سخت می‌شود. به خودتان یادآور شوید که هیچ درد و غمی بی‌دلیل اتفاق نمی‌افتد. از چیزی‌هایی که اذیتتان کرده درس بگیرید ولی هیچوقت این درس‌ها را فراموش نکنید. فقط بخاطر اینکه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید به معنی این نیست که شکست خورده‌اید. افتادن اتفاق‌های خوب زمان می‌برد. صبور باشید و مثبت فکر کنید. همه چیز درست خواهد شد؛ البته شاید این اتفاق زود نیفتد اما بالاخره می‌افتد.
 

یادتان باشد که دو نوع درد وجود دارد: دردی که آسیب می‌زند و دردی که تغییرتان می‌دهد. هر دو این دردها به رشد شما کمک می‌کنند.
 

۲. همه چیز در زندگی گذرا و موقتی است.
 

هروقت باران می‌آید، بالاخره بند می‌آید. هروقت ضربه می‌خورید، بالاخره خوب می‌شوید. بعد از تاریکی همیشه روشنایی است -- هر روز صبح طلوع خورشید همین را می‌خواهد به شما بگوید اما معمولاً یادتان می‌رود و درعوض فکر می‌کنید که شب همیشه باقی می‌ماند. اما اینطور نیست. هیچ‌چیز همیشگی نیست.
 

پس اگر اوضاع زندگی خوب است از آن لذت ببرید چون همیشگی نیست. اگر اوضاع بد است، نگران نباشید چون این شرایط هم همیشه نمی‌ماند. فقط به این دلیل که در این لحظه زندگی‌تان سخت شده است به این معنی نیست که نمی‌توانید بخندید. فقط به این دلیل که چیزی اذیتتان می‌کند به این معنی نیست که نمی‌توانید لبخند بزنید. هر لحظه برای شما شروعی تازه و پایانی تازه است. هر لحظه فرصت جدیدی به شما داده می‌شود. فقط باید از این فرصت  بهترین استفاده را بکنید.
 

۳. نگران بودن و شکایت کردن چیزی را عوض نمی‌کند.
 

آنهایی که بیشتر از بقیه شکایت می‌کنند، کمتر از بقیه کار انجام می‌دهند. همیشه بهتر است که سعی کنید کاری بزرگ انجام دهید و شکست بخورید تا اینکه هیچکاری انجام ندهید و موفق شوید. اگر گم شوید، هیچ چیز تمام نمی‌شود؛ زمانی همه چیز تمام می‌شود که کاری انجام ندهید و فقط شکایت کنید. اگر به چیزی باور و اعتقاد دارید، تلاش کنید. اجازه ندهید سایه‌های گذشته، دریچه رو به آینده‌تان را تاریک کند. اینکه امروز را به شکایت کردن درمورد دیروز بگذرانید، آینده‌تان را روشن‌تر نمی‌کند. به جای آن دست به کار شوید. بگذارید درس‌هایی که گرفته‌اید زندگی‌تان را بهبود بخشند. تغییر ایجاد کنید و هیچوقت به عقب نگاه نکنید.
 

و صرفنظر از اتفاق‌هایی که در این راه طولانی می‌افتد، یادتان باشد که شادی و خوشبختی واقعی فقط زمانی می‌آید که دست از شکایت کردن بخاطر مشکلاتتان بردارید و شروع به شکرگزاری برای مشکلاتی که ندارید کنید.
 

۴. جای زخم‌های شما نشانه قدرتتان هستند.
 

هیچوقت بخاطر جای زخم‌هایی که زندگی رویتان گذاشته است خجالت نکشید. این جای زخم‌ها یعنی درد تمام شده و روی زخمتان بسته شده است. یعنی توانسته‌اید بر درد غلبه کنید، درسی بگیرید، قوی‌تر شوید و به جلو پیش روید. جای زخم، خالکوبی پیروزی است که باید به آن افتخار کنید. اجازه ندهید این زخم باعث شوند زندگی‌تان را با ترس سپری کنید. هیچوقت نمی‌توانید جای این زخم‌ها را از بین ببرید اما می‌توانید نگاه خودتان به آنها را تغییر دهید. می‌توانید به جای این زخم‌ها بعنوان نشانه قدرتتان نگاه کنید نه درد.
 

۵. هر مشکل کوچک، قدمی رو به جلو است.
 

صبر کردن در زندگی به معنی منتظر ماندن نیست؛ صبر کردن توانایی داشتن نگرشی خوب در زمان تلاش برای رسیدن به رویاهایتان است. پس اگر می‌خواهید امتحان کنید، وقت گذاشته و تا آخر راه را بروید. درغیراینصورت، هیچ دلیلی برای شروع کردن نیست. این می‌تواند به معنی از دست دادن راحتی و ثباتتان و بر هم خوردن عادت‌های خواب و خوراکتان  برای مدتی کوتاه باشد. می‌تواند به معنی قربانی کردن روابط و همه چیزهای آشنایی باشد که قبلاً در زندگی‌تان وجود داشت. می‌تواند به معنی قبول کردن تمسخرهای همسالان و دوستانتان باشد. می‌تواند به معنی ساعت‌های متمادی تنهایی باشد که البته تنهایی نعمتی است که می‌توان از آن برای خلق چیزهایی عالی استفاده کرد. تنهایی فضایی که لازم دارید را به شما می‌دهد. بقیه چیزها آزمایش کردن قطعیت شماست، اینکه چقدر آن هدف را می‌خواهید.
 

و اگر آن را بخواهید، با وجود همه شکست‌ها، طردشدگی‌ها و مسائل دیگر انجامش می‌دهید. و هر قدمی که رو به آن برمی‌دارید از هر چه که فکرش را هم بکنید حالتان را بهتر می‌کند. می‌فهمید که مشکلات اتفاقاتی نیست که سر راه برایتان می‌افتد، چالش اصلی خود آن راه است. و ارزشش را دارد. پس اگر می‌خواهید امتحانش کنید، راه را تا آخر بروید. هیچ حسی در دنیا بهتر از این نیست… هیچ حسی در دنیا بهتر از این نیست که بفهمید زنده بودن یعنی چه. 
 

۶. منفی بودن دیگران مشکل شما نیست. 
 

وقتی چیزهای منفی دور و برتان را می‌گیرد، مثبت باشید. وقتی دیگران می‌خواهند باعث ناراحتی‌تان شوند، لبخند بزنید. این بهترین و ساده‌ترین راه برای حفظ انگیزه و تمرکزتان است. وقتی دیگران با شما بدرفتاری می‌کنند، خودتان باشید. هیچوقت اجازه ندهید تلخی یک نفر شخصیتتان را تغییر دهد. هیچ چیز را به خودتان نگیرید، حتی اگر دقیقاً منظور خودتان باشد. خیلی کم پیش می‌آید که آدمها بخاطر شما کاری را انجام داده باشند. آنها کارهایشان را بخاطر خودشان انجام می‌دهند.
 

مهمتر از همه اینها، هیچوقت بخاطر اینکه کسی گفته به اندازه کافی خوب نیستید، خودتان را تغییر ندهید. زمانی تغییر کنید که می‌دانید آدم بهتری خواهید شد و آینده درخشان‌تری خوهید داشت. هر کاری که بکنید، چه درست و چه غلط، آدمها پشت سرتان حرف خواهند زد. پس قبل از اینکه نگران چیزی باشید که دیگران درموردتان می‌گویند، نگران کارهایی باشید که می‌کنید. اگر به چیزی واقعاً اعتقاد دارید، برای جنگیدن بخاطر آن نترسید. قدرت واقعی از غلبه بر چیزهایی به دست می‌آید که به نظر دیگران غیرممکن به نظر می‌رسد.
 

از همه اینها گذشته، شما فقط یکبار زندگی می‌کنید. پس سعی کنید همان طوری زندگی کنید که دوست دارید.
 

۷. اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، بالاخره خواهد افتاد.
 

قدرت واقعی زمانی می‌آید که چیزهایی زیادی برای گریه کردن بخاطرشان و شکایت کردن داشته باشید اما ترجیح دهید که لبخند بزنید و به جای این کارها بخاطر زندگی‌تان شکر کنید. همیشه در همه سختی‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوید، نقاط مثبتی هم وجود دارد اما باید بخواهید که دریچه قلب و ذهنتان را باز کرده و به استقبال آن بروید. نمی‌توانید به زور بخواهید بعضی اتفاق‌ها بیفتند. با تلاش در چنین جهتی فقط خودتان را خسته خواهید کرد. در بعضی نقاط فقط باید رها کنید و ببینید چه پیش می‌آید.
 

در آخر، دوست داشتن زندگی به اعتماد به حس‌تان، ریسک کردن، از دست دادن  به دست آوردن خوشبختی و درس گرفتن از تجربه های تان بستگی دارد. این سفری دور و دراز است. باید دست از نگرانی، سرگردانی و تردید بردارید، به دست‌پاچگی‌هایتان بخندید، در لحظه زندگی کنید و از چیزهایی که روزگار پیش پایتان قرار می‌دهد لذت ببرید. شاید در آخر دقیقاً به آن مقصدی که می‌خواستید نرسید اما مطمئن باشید همان جایی می‌رسید که باید می‌رسیدید.
 

۸. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به راهتان ادامه دهید.
 

از دوباره بلند شدن از زمین نترسید، از دوباره تلاش کردن، دوباره دوست داشتن، دوباره زندگی کردن و دوباره آرزو کردن. اجازه ندهید یک درس سخت از روزگار دلتان را سخت کند. بهترین درس‌های زندگی را معمولاً در سخت‌ترین شرایط و از بدترین اشتباهاتتان یاد می‌گیرید. زمان‌هایی هست که به نظر می‌رسد همه چیز بد پیش می‌رود و احساس خواهید کرد که این شرایط سخت همیشه می‌ماند. اما اینطور نخواهد بود. وقتی احساس کردید که کم‌کم ناامید و دلسرد می‌شوید، یادتان باشد که همیشه برای درست شدن مسایل، اول همه چیز باید خراب شود. گاهی برای اینکه به بهترین وضعیت خودتان برسید، باید بدترین وضعیتتان را پشت سر بگذارید.
 

بله، زندگی سخت است اما شما از آن سخت‌ترید. قدرت هر روز خندیدن را در خودتان ایجاد کنید. جرات داشتن احساسی متفاوت اما زیبا را در خودتان رشد دهید. سعی کنید لبخند را به لبان بقیه هم بیاورید. برای چیزهایی که قادر به تغییر آن نیستید، استرس نداشته باشید. ساده زندگی کنید. سخاوتمندانه دوست داشته باشید. صادقانه حرف بزنید. با دقت کار کنید و حتی اگر زمین خوردید، دوباره از جایتان بلند شوید. به رشد کردن ادامه دهید.
 

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید سعی کنید این کارها را انجام دهید:
 

۱. مثبت فکر کنید.

۲. سالم غذا بخورید.

۳. ورزش کنید.

۴. سخت کار کنید.

۵. زیاد بخندید،

۶. خوب بخوابید.
 

و هر روز همه این کارها را تکرار کنید.

 

چه چیزهایی به شما برای کنار آمدن با مشکلات انگیزه می‌دهد؟ شما برای حفظ مثبت‌گرایی خود در زمان مشکلات به چه چیزی فکر می‌کنید؟ ما را نظرات خود مطلع کنید.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
شرح مراحل ايجاد يك فروشگاه اينترنتي بصورت مختصر
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:43

شرح مراحل ايجاد يك فروشگاه اينترنتي بصورت مختصر

 

[برای مشاهده لینک ها ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید و یا هم اکنون در انجمن فروشگاه های اینترنتی ایران ثبت نام کنید]

در اين مقاله قصد داريم باهم به بررسي چگونگي ايجاد يك فروشگاه اينترنتي بپردازيم:
در ابتدا ميبايست علت خود را از اينكه ميخواهيم فروشگاه ايجاد كنيم بررسي كنيم. ايجاد فروشگاه اينترنتي ميتواند با هزينه اي كم همراه باشد، اما اين به تخصص شما هم بستگي دارد. با توجه به نياز خود ميتوانيد نوع و ميزان هزينه اي را كه ميخواهيد در اين مسير خرج كنيد مشخص نماييد. اگر ميخواهيد در مدت كوتاه با دردسر كم درآمد خوبي بدست آوريد پيشنهاد ميكنم كه از اين كار منصرف شويد.
درآمدزايي اينترنتي نياز به تخصص مناسب و ذهن خلاق و زمان دارد. البته بسترهايي وجود دارد كه نياز شما را از درگير شدن با مباحث تخصصي طراحي سايت يا نحوه ي انتقال كالا كم ميكند اما درهر صورت بهتر است كنار خود يك متخصص كامپيوتر يا شخص مسلط به امور اينترنتي داشته باشيد يا اينكه آشنايي نسبي را با اين موضوع داشته باشيد.
همكنون انتخاب ايده براي فروشگاه اينترنتي حرف اول را ميزند. چرا كه فضاي اينترنتي مملو از فروشگاه هاي متقلب و متخصص و متنوع شده. يك ايده مناسب ايده اي است كه بازار مناسب را در اينترنت بتواند بدست بياورد. بنظر من فروشگاه فيلم يا بازي به تنهايي نميتواند سود آور باشد، مگر اينكه با سرمايه گزاري مناسب و روشهاي جديد بتواند جلب مشتري كند.
دوستان عزيز نياز به نگراني در رابطه با ميزان هزينه براي شروع كار نداشته باشيد، درصورت آشنايي مناسب با اينترنت و عمليات اينترنتي ميتوانيد با هزينه ي حداقلي كار خود را شروع كنيد اما انتظار معجزه نداشته باشيد. شما نياز به گذر زمان داريد.


بعد از انتخاب ايده و روش نو (يا پيدا كردن بازاري كه هنوز جاي فعاليت داشته باشد) به مرحله پياده سازي فيزيكي ميرسيم. فيزك فروشگاه اينترنتي يعني سايت شما. چقدر با طراحي سايت آشنايي داريد؟ آيا ميخواهيد از متخصص در اين امر كمك بگيريد يا قصد داريد خودتان سايتتان را راه اندازي كنيد. نگران اين موضوع هم نباشيد. خوشبختانه سيستم هاي سايت ساز معروف بنام CMS به كمك شما مي آيند تا بتوانيد سايت فروشگاهتان را راه اندازي كنيد.
اما قبل از راه اندازي سايت فروشگاه به نكاتي توجه كنيد:
1- براي ايجاد فروشگاه CMSهايي مخصوص اينكار وجود دارد. يعني سي ام اس (سيستم مديريت محتوا) براي راه اندازي سايت فروشگاهي. از انواع اين سي ام اس ها ميتوان به پرستا يا اوپن كارت اشاره كرد كه بصورت رايگان موجود ميباشد.
2- راه اندازي فروشگاه با اين سيستمها به مقداري آشنايي به CMS نياز دارد كه در اينترنت مباحث آموزشي فرواني در اين رابطه وجود دارد كه البته فراگيري آنها از صفر زمان بر اما شدني است.
3- شركتهايي خصوصي با اداره پست قرارداد بسته اند تا كالاي شما را گرفته (درصورتي كه محصول فروشگاه شما كالاي فيزيكي باشد) و درب خانه سفارش دهنده تحويل دهند. برخي از اين شركتها براي شما يك سايت رايگان ايجاد ميكنند كه امكانات نسبتا مناسبي را دارا ميباشد و برخي رايگان و برخي ديگر هزينه اي دريافت ميكنند. (البته درصدي هم از پولي كه بابت رساندن كالا به مشتري و دريافت وجه از درب منزل از او از فروش شما كسر ميكنند كه اغلب كم است، معمولا زير 5 درصد.) به اين شركتها به اصطلاح COD يا در تلفظ صحيح سي او دي (به اشتباد كد تلفظ ميشود) ميگويند. پس شما ميتوانيد از اين شركتها هم كمك بگيريد.
نحوه ي دريافت وجه از مشتري:
1- درصورتي كه با يكي از شركتهاي COD قرار داد بسته باشيد توسط اداره پست(اداره پست با شما قرار داد نميبندد و ميبايست يكي از شركت هاي سي او دي را انتخاب نماييد) پس از دريافت بسته از شما (درب منزل خودتان و يا هر محلي كه خودتان تعيين كرده باشيد) و تحويل كالا و دريافت وجه از مشتري (در هر گوشه ايران زمين) اين مبلغ را بحساب شما (باشرايطي كه در هر شركت سي او دي متفاوت است) بشما ميرسانند كه كار را براي شما بسيار آسان ميكند.
2- پرداخت آنلاين توسط مشتري بصورت كارت بكارت بكمك يكي از بانكها كه اين امكان را در وبسايت خود فراهم كرده اند. مثلا اگر مشتري شما در بانك سامان حساب داشته باشد شما در هر يك از بانكهاي عضو شتاب حساب داشته باشيد ميتواند از طريق [برای مشاهده لینک ها ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید و یا هم اکنون در انجمن فروشگاه های اینترنتی ایران ثبت نام کنید] با عمليات كارت به كارت آنلاين وجه را بحساب شما انتقال دهد.
3- واريز بكمك درگاه اينترنتي يكي از بانكهاي عضو شبكه شتاب. در اين روش شما ميبايست در يكي از بانكهاي عضو شتاب حساب داشته باشيد و با بانك خود قرار دادي براي اختصاص درگاه واريز پول بحساب شما در سايتتان بتوافق برسيد كه اين عمل به دو صورت انجام ميشود. ثبت قرارداد با شخص حقيقي و حقوقي كه نيازمند يكسري مدارك خاص ميباشد. از مزاياي اين روش واريز لحظه اي پول بحساب شما و كسر نشده هيچ گونه وجهي از پول شما ميباشد.
4- استفاده از سيستمهاي واسط مانند زرين پال كه شرايط را براي شما كمي آسان ميكند و نياز به تحويل مداركي مانند جواز كسب ندارد. اما در اين روش در تراكنش هاي شما درصدي كسر و براي چند روز پول در نزد شركت به امانت گذاشته ميشود.
ارسال كالا براي مشتري:
1- همانطور كه گفته شد يكي از بهترين روش ها استفاده از شركتهاي COD است
2- هر سفارش را خودتان براي مشتري ارسال نماييد!
ساير مسائل مطرح:
1- براي درآمد زايي و ايجاد فروشگاه فكر وبلاگ را از سرتان بدر كنيد مگر اينكه دركنار وبلاگتان بخواهيد درآمد زايي هم داشته باشيد. نه اينكه وبلاگي براي درآمدزايي تاسيس كرده باشيد!
2- در پنلي كه شركت هاي COD در اختيار شما ميدهند بايد كالاهاي خود را معرفي نماييد.
3- درصورتي كه بخواهيد جداي از سايتي كه شركتهاي كد براي شما ايجاد ميكنند، سايت ديگري داشته باشيد اين امكان براي شما فراهم است كه سايت را خودتان بسازيد و از ساير مزايي معرفي شده شركتهاي سي او دي استفاده كنيد.
4- هوشمندانه هزينه كنيد. خساست در اين راه ممكن است باعث كند و كم اثر شدن فعاليت هاي شما بشود.
مساله ديگر شما نياز نيست حتما محصولي داشته باشيد تا فروشگاه اينترنتي راه اندازي كنيد. شما ميتوانيد از سيستمهاي همكاري در فروش استفاده كنيد و در فروشگاه خود محصولات ديگران را بازاريابي كرده و بفروش برسانيد.

اما تا اينجا درباره ي نحوه ي راه اندازي فروشگاه صحبت شد. براي بفروش رساندن كالاهاي خود بايد چكار كرد؟ شايد در مقاله بعدي مورد بررسي قرار بگيرد!
اين توضيحات خلاصه اي بود كه حس كردم كسي كه ميخواد اين مسير رو شروع كنه نياز به اين اطلاعات داره. سوالات خودتون رو همينجا مطرح كنيد و اگه پيشنهاد اضافه شدن توضيحات بيشتري در بخش خاصي داريد بفرماييد.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: خبر، آموزش، ،
اقتصاد مقاومتي در روح برنامه هاي اتاق اصناف ايران جاري باشد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:24

اقتصاد مقاومتي در روح برنامه هاي اتاق اصناف ايران جاري باشد

عضو اتاق اصناف ايران گفت: اقتصاد مقاومتي بايد سرلوحه کار اتاق اصناف ايران و در روح برنامه هاي اتاق جاري باشد چراکه اصناف مي توانند در اجراي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري نقش مؤثري را ايفا کنند.

ناصر ناصري، نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران در گفت‎وگو با خبرنگار ايسنا، منطقه لرستان، اظهارکرد: اتاق اصناف ايران بيش از سه ميليون واحد صنفي را در سراسر کشور تحت پوشش داشته که هيأت رئيسه اتاق بايد با همکاري و تعامل با رئيس اتاق برنامه‌ريزي کرده و از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در اين مجموعه بهتر استفاده کند و البته اين امر نيازمند ارتباط مستمر با اتاق‌هاي اصناف شهرستان‌هاست.

وي بيان کرد: اصناف داراي نيروي عظيمي در بخش سرمايه، توليد، توزيع، اشتغال، صادرات و خدمات هستند و اگر اتاق اين پتانسيل‌ها را به‌ درستي شناسايي و ساماندهي نمايد فرصت‌هاي مناسبي در حوزه اشتغال و توسعه صادرات ايجاد خواهد شد و اگر از ظرفيت‌هاي اصناف خوب استفاده نکنيم، فرصت‌ها تبديل به تهديد مي‌شوند.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران افزود: اتاق اصناف از قوي‌ترين تشکل‌هاي اقتصادي جامعه است چرا که پشتوانه آن کل صنوف هستند که سهم قابل توجهي از فعاليت‌هاي اقتصادي و درآمد اقتصادي را به خودشان اختصاص داده‌اند و اين قشر زحمت‌کش به‌عنوان آخرين حلقه ارتباط بين دولت و مصرف کننده هستند.

ناصري اضافه کرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي اتاق اصناف ايران، اصناف در مجامع مختلف داراي جايگاه مناسبي هستند اما هنوز با جايگاه مطلوب و در خور شان اصناف فاصله است. اميدواريم در دوره جديد اين فاصله‌ها از بين برود به‌ خصوص زماني‌که اصناف فاصله زيادي را با تکنولوژي روز دارند، اين مسايل بايد جبران شود.

وي با بيان اين‌که اصناف کشور جايگاه فرهنگي و اجتماعي تأثيرگذاري هستند که ارتباط مستقيمي با مردم دارند، ادامه داد: اصناف جايگاه ويژه‌اي در کشور دارند که بايد توجه بيشتري به مشکلات و شناسايي استعداد‌ها و قابليت‌هاي اصناف بشود تا بتوانيم جايگاه اجتماعي و فرهنگي اصناف را در کشور برجسته کنيم.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران اظهارکرد: براي مرتفع شدن مشکلات اصناف، اتاق اصناف ايران بايد در حوزه‌هاي تصميم‌گيري حضور داشته باشد و رئيس اتاق اصناف ايران نيز بايد در شوراي عالي صادرات حضور يافته و براي ارتقاي جايگاه اصناف تلاش کند.

ناصري اذعان کرد: در سطح کشور بيش از سه ميليون واحد صنفي داراي پروانه کسب بدون پروانه کسب فعاليت دارند و 398 اتاق اصناف و هشت هزار و اتحاديه صنفي در کشور فعاليت دارند و اين پشتوانه عظيم براي اتاق اصناف ايران است که همين موضوع باعث شده اصناف سهم زيادي را در توليد ناخالص ملي و ايجاد اشتغال داشته باشند.

وي بيان کرد: ارتباط ضعيف اتاق اصناف ايران با صداوسيما از ديگر نقاط ضعف اتاق اصناف ايران است چراکه خيلي از مشکلات اصناف نياز به فرهنگ سازي از طريق رسانه ملي دارد.

ناصري با اشاره به اين‌که رسانه ملي مي‌تواند از طريق شبکه بازار بخش آموزش اصناف و به‌خصوص بحث مکاسب را تقويت کند، اظهار کرد: از مشکلات اصناف بحث بازرسي و نظارت اصناف است که به‌دليل تامين نشدن حقوق پرسنل بازرسي بر کميت و کيفيت بازرسي‌ها تاثير عمده‌اي گذاشته است.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران خاطرنشان کرد: نداشتن يک برنامه روشن براي صنوف از ديگر نقاط ضعف اصناف است تاخير در تأسيس بانک اصناف نيز نقطه ضعف ديگري است که همت و تلاش اعضا را مي‌طلبد، هيئت رئيسه استفاده از ظرفيت‌هاي اصناف بايد برنامه مدون داشته باشند بايد با بهره‌گيري از مشاوران مجرب به‌ دنبال برنامه‌هاي دقيق و کار‌شناسي شده باشند.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: خبر، آموزش، ،
راهنمای دریافت پروانه کسب
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:7

شرایط و ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب موقت یکساله

1- ارائه سند مالکیت با اجاره نامه رسمی یا عادی و یا مبایعه نامه یا ارائه قراردادهای منعقده مابین متقاضی و اشخاص حقیقی و حقوقی ( اعم از دولتی و غیردولتی که حاکی از انتقال یا خرید عین یا منافع واحد باشد)

2- گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم پزشکی یا معافیت تحصیلی برای آقایان

3- گواهی سلامت و بهداشت شخص و محل کسب از وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی جهت صنوفی که مشمول قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی مصوب 1346 می باشند.

4- موافقت پلیس نظارت براماکن عمومی نیروی انتظامی

5- داشتن پروانه کار معتبر از وزارت کار و امور اجتماعی و پروانه اقامت معتبر از وزارت کشور

6- مدارک لازم مبنی بر دارابودن صلاحیت فنی برای مشاغل خاص

7- پرداخت حق عضویت و مبالغ مقررشده درقانون هنگام دریافت پروانه موقت الزامی است درصورت فقدان یکی از شرایط لازم برای صدور پروانه کسب موقت ، افراد فاقد پروانه مجاز خواهند بود با موافقت اتحادیه ها ی صنفی و با سپردن تعهد کتبی ضمن ادامه فعالیت ظرف سه ماه نسبت به تکمیل پرونده صنفی خود اقدام نمایند
تبصره

درصورت عدم تکمیل پرونده ظرف مدت یاد شده اتحادیه واحد صنفی نامبرده را جهت اجرای ماده 27 به ادراه اماکن معرفی می نماید.

تبصره: درصورت عدم تکمیل پرونده ظرف مدت یاد شده اتحادیه واحد صنفی نامبرده را جهت اجرای ماده 27 به ادراه اماکن معرفی می نماید.

اتحادیه های صنفی موظفند درصورت واجد شرایط بودن افراد فاقد پروانه کسب نسبت به صدور پروانه کسب دائم ظرف ده روز اقدام نمایند .

پروانه کسب موقت برای واحدهای صنفی که صاحبان آنها فوت شده اند بنام یکی از وراث یا نماینده قانونی آنها با ارائه گواهی حصر وراثت و رضایت تمامی وراث که امضای آنان توسط دفتر خانه اسناد رسمی گواهی شده باشد و با رعایت مقررات مندرج درآیین نامه مربوطه صادر میشود.

برای اشخاص حقوقی( شرکتها) و مشارکتهای مدنی یک پروانه کسب موقت بنام شرکت با نام مدیر عامل و یا احدی از شرکا درمشارکتهای مدنی درصورت احراز سایر شرایط صادرمی گردد.
تذکر مهم

لازم به ذکر است واحدهای صنفی فاقد پروانه می توانند براساس وضعیت موجود ( از قبیل متراژ و ...) نسبت به دریافت پروانه موقت یکساله اقدام نموده و متقاضیان این واحدها می بایستی متعهد گردند که ظرف مدت تعیین شده نبست به رفع مشکلات خود اقدام نمایند

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: دستورالعمل، آموزش، ،
پایگاههای مرتبط
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:4

پایگاههای مرتبط

 

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:57

منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

اهمیت و جایگاه فرهنگ در شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ آنچنانکه اصلی ترین مؤلفه پیروزی شکوهمند ملت ایران، قبل از آنکه ماهیت سیاسی داشته باشد، از اهمیت ویژه ای در فرهنگ جامعه برخوردار است. «دین مبین اسلام» به عنوان محرک محوری در قیام تاریخی امام خمینی(ره) یکی از عناصر اصلی در فرهنگ به شمار می رود؛ بلکه باید آن را اصلی فرهنگ ساز در نظر گرفت و شالوده شکل گیری بسیاری از فرهنگ ها را به دین منتسب کرد. از دیگر سو انقلاب اسلامی برای ادامه حرکت خود و در راستای تثبیت و توسعه ارکان حکومتی اسلام، نیازی اساسی به فرهنگ دارد؛ چرا که فرهنگ به عنوان یکی از ابعاد اصلی جامعه، نقش بسزایی در موجودیت آن دارد.
« بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است. اساسا فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ و پوک و میان تهی است. اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و مرتزق از فرهنگ مخالف باشد، ناچار دیگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرایش پیدا می کند و بالاخره در آن مستهلک می شود و موجودیت خود را در تمام ابعاد از دست می دهد. استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن نشات می گیرد و ساده اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی، استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آنها امکان پذیر است.»

عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است .
در تهاجم فرهنگی، هدف، ریشه کن کردن فرهنگ ملّی و ازبین بردن آن است .
تهاجم فرهنگی انجام می گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه کن کند .
فرهنگ مایه اصلی هویت ملت هاست .

حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص اهمیت مقوله فرهنگ در زمینه های مختلف ( اقتصادی، سیاسی، صنعتی ، نظامی و … ) و تاکید و دعوت ایشان از تمامی مسئولین و اقشار مختلف جامعه بر انجام کارهای فرهنگی در تمامی سطوح ، این اتاق بر خود تکلیف دانست که به امر رهبری لبیک گفته و اقدام به راه اندازی واحدی تحت عنوان واحد فرهنگی نماید .

شروع کار:

واحد فرهنگی اتاق اصناف شهرستان آبادان فعالیت خود را از دی ماه ۱۳۹۲ آغاز کرد .

هدف :

ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام کارهای فرهنگی در سطوح مختلف ، رشد و شکوفایی فرهنگی و بوجود آوردن بازاری متناسب با فرهنگ اسلامی در شهرستان آبادان . امید آن است که این واحد بتواند با کمک و یاری تمامی اتحادیه های صنفی و کسبه عزیز و گرامی به اهداف خود دست یابد .

بیعت با شهدا و کمک و یاری از آنان :

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾
هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده ‏اند مرده مپندار بلکه زنده ‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (۱۶۹)

سوره آل عمران، آیه ۱۶۹

امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست .
حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)

واحد فرهنگی اتاق اصناف ، قبل از آنکه فعالیت خود را شروع نماید بر خود واجب دانست که با حضور در گلزار شهدا به همراه نماینده اتاق جناب آقای زندی با شهدا بیعت ، تجدید عهد و پیمان نماید و در جهت رشد و شکوفایی کارهای فرهنگی ، حفظ ارزشهای نظام ، پاسداری از خون شهداء و پیروی از ولایت از آنان کمک و یاری طلب نماید . امید است که این واحد ( واحد فرهنگی ) بتواند در این عرصه درحد توان ، نزد شهدا و ولایت رو سفید و سربلند شود .

 


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
چارت سازمانی و پرسنل اتاق اصناف
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:55

هیأت رییسه اتاق اصناف مشترک شامل:
رییس
نایب رییس اول
نایب رییس دوم
منشی و خزانه دار
دبیر اتاق اصناف
هسته مشاوره:
مشاوره حقوقی
مشاور اداری و مالی و حسابررسی
مشاور اقتصادی – امورمالیاتی
مشاور بیمه تأمین اجتماعی فرهنگی
مشاور ویژه امداد رسانی
مشاور آیین نامه های واصله
امور کمیسیون ها:
مسئول امور کمیسیونها
متصدی امور دفتری و بایگانی
رابط صنفی کمیسیونهای متشکله
امور مالی:
مسئول امور مالی اتاق اصناف
حسابدار ارشد و امین اموال
انباردار
متصدی امور مالی و بایگانی
امور اداری:
مسئول امور اداری
مسئول کارگزینی
مسئول رفاه
خدمات و کارپردازی
متصدی و مسئول نقلیه
تلفن خانه
خدمتگزاری
مسئول دبیرخانه
متصدی امور دفتری و بایگانی
نامه رسان
واحد بازرسی و شکایت:
مسئول واحد
بازرس
بازرس
بازرس
بازرس
واحد ارزشیابی و امور اتحادیه:
مسئول واحد
کارشناس امور اتحادیه ها و مقررات صنفی
مسئول امور اتحادیه ها
مسئول تطبیق پروانه های صنفی
ارزشیاب
گروه حسابرسی:
مسئول گروه
حسابرس
حسابرس
نماینده مدیر مجمع
واحد روابط عمومی:
مسئول واحد
مسئول برگزاری مراسم و تشریفات
مسئول امور هنری تبلیغات و کتابخانه
متصدی روابط عمومی و جمع آوری اطلاعات
رابط فرهنگی اتاق اصناف با سازمانها و نهادها
واحد آموزش وآزمون اصناف :
مسئول واحد
مسئول آموزش اصناف
مسئول آزمون اصناف

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
طوري با مردم رفتار کنيد که بزرگان دين شما رفتار مي کردند
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 1:12

 «راه اينجاست»

طوري با مردم رفتار کنيد که بزرگان دين شما رفتار مي کردند

کوشش کنيد که با بندگان خدا جوري رفتار کنيد که امامان شما رفتار مي کردند، پيغمبر شما رفتار مي کرد و ساير انبيا رفتار مي کردند. گمان نکنيد که حالا فلان نخست وزيراست، فلان وزير کشور است فلان رئيس جمهور است ... گمان نکنيد که اين ها يک چيزي است. آن که همه چيز است به دست آوردن رضاي خداست، و آن به اين است که رضاي مخلوق خدا را به دست بياوريد. با مردم که شما سرو کار داريد اين مردم را بايد رضايشان را به دست بياوريد. همين مردم کوچه و بازار و کشاورزهاي بسيار عزيز و کارمندان وکساني که در کارخانه ها زحمت مي کشند اين ها هستند که مايه افتخار يک ملت و مايه پيروزي يک ملت است. پيروزي را براي ما و شما اين ها به دست آوردند و اين ها ولي نعمت ما هستند. و ما بايد اين معنا را در قلبمان احساس کنيم که با اين ولي نعمت هاي خودمان رفتاري بکنيم که خدا از آن رفتار راضي باشد. گمان نکند آن کسي که فرمانداريک جايي است بايد به رعيت آنجا، به مردم عادي آنجا، به بازاري آنجا يک وقت خداي نخواسته يک بالاتري بفروشد، آن طوري که ساخت فرمانداران زمان سابق بود.فرق ما بين جمهوري اسلامي و شاهنشاهي اين است که جمهوري اسلامي از مردم است و جمهوري اسلامي رهين همين مردم عادي کشور است.      

" شما مردم ولی نعمت های ما هستید "

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
قابل توجه اتحادیه ها و رعایت صدور پروانه کسب تولیدی
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 1:9

قابل توجه اتحادیه ها و رعایت صدور پروانه کسب تولیدی

ماده 45. در زمان صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی کوچک و خرد، چنانچه برای واحد جواز صنفی تولیدی صادر شده

 

باشد مجوز صنفی باطل شده تلقی می گردد.


ماده 46. صدور همزمان پروانه بهره برداری و جواز صنفی تولیدی برای یک واحد تولیدی ممنوع است.

تبصره 1. ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، ضوابط جداسازی صنف و صنعت توسط معاونت

 

برنامه ریزی با همکاری معاونت های تخصصی و معاونت بازرگانی داخلی تهیه و اعلام می گردد.



تبصره 2. صدور جواز صنفی تولیدی برای واحدهایی که مشمول صنعت می گردند ممنوع است.

ماده 47. معاونت امور صنایع و اقتصادی و معاونت امور معادن و صنایع معدنی بر اساس حوزه مدیریت مسئول

 

نظارت بر حسن اجرای مفاد مواد مندرج این فصل خواهد بود.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: دستورالعمل، آموزش، ،
چه کنیم که مال هایمان برکت پیدا کنند؟!
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:25

چه کنیم که مال هایمان برکت پیدا کنند؟!

 

در طول زندگی بسیار پیش آمده که در شرایط مختلف با خود گفته ایم که ای کاش مال من نیز همچون عده ای از مردم بسیار می بود تا به وسیله آن می توانستم بهتر زندگی کنم . اگر همه ی ما انسان ها در زندگی به یک سری از مسائل دقت بیشتری داشته باشین و آنان را مراعات نمائیم ، قطعاً هیچ گاه نا امید و فقیر نخواهیم بود .

1- باور کنیم که روزی رسان خدا است.

«إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ ؛ خدا روزی رسان است و اوست دارنده ی نیرویی سخت استوار.» (سوره ی الذاریات، 58) دانستن اینکه خداوند روزی رسان است ، با «باور» این مطلب، تفاوتی بسیار دارد و در اثر امتحانات مختلف معلوم می شود، چه کسانی اهل یقین هستند.

«إِنَّ رَبَّكَ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاء وَیَقْدِرُ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِیرًا بَصِیرًا ؛ پروردگار تو در رزق هر کس که بخواهد گشایش می دهد یا تنگ می گیرد؛ زیرا او به بندگانش آگاه و بینا است. (سوره الاسراء،30)

2معیار، برای طلب روزی

امام حسن (علیه السلام) فرمود: «در طلب روزی مانند کسی که برای چیره شدن (بر دشمن) پیکار می کند، کوشش مکن و به تقدیر نیز چندان تکیه مکن که از کار و کوشش دست کشی؛ زیرا در جستجوی فضل و روزی خدا برآمدن، از سنت است و پوییدن راه اعتدال در طلب روزی، از عفت است. نه عفت، روزی را از انسان دور می کند و نه حرص، روزی زیاد می آورد؛ چه، روزی قسمت شده است و حرص زدن موجب افتادن در ورطه ی گناهان می شود.» (میزان الحکمة،ج5، ح 7150)

لذا از طرفی نیازی نیست همه ی هم و غم و فکر خود را صرف بدست آوردن روزی کنیم؛ زیرا میزان روزی ما، (به شرط کار و تلاش در حد لازم) مقدر شده است؛ از طرف دیگر نیز، نباید بدلیل اعتقاد به مقدر شدن روزی، کار و تلاش را ترک کنیم؛ زیرا یکی از سنت های الهی و شرط در روزی، کار و تلاش است.

 

3-فرق روزی با حقوق

یک نکته که باید جدا به آن توجه کنیم آن است که بدانیم روزی با حقوق و درامد عادی که با کسب و کار بدست می آوریم تفاوت دارد. حقوق دادن مستند به بندگان است ولی روزی مستند به خداوند است. حقوق و دست مزد ها مشخص است, ولی خدای متعال گاهی از جایی روزی انسان را می دهد که قابل محاسبه نیست. ممکن است روزی از طریق برکت در مال و عمر باشد.

چه کنیم که مال هایمان برکت پیدا کنند ؟!

نکاتی در باره ی برکت در مال

1- داشتن ایمان و تقوا

یکی از عوامل مهم برکت زا در زندگی، داشتن ایمان و کسب تقوا می باشد. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ ؛ اگر مردم قریه ها ایمان آورده و پرهیزکاری پیشه کرده بودند، برکت های آسمان و زمین را به رویشان می گشودیم» (سوره اعراف، 96)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) فرمودند: «خدایا برکت را در صبحگاهان، برای امت من قرار ده ... اگر کسی خواهان رفع نیاز است، صبحگاهان به سوی آن شتابد؛ زیرا من از خدای سبحان خواستم که روزی را صبحگاهان برای امت من قرار دهد.»

از مهمترین عوامل برکت در رزق و روزی، داشتن ایمان و تقوا (عمل به واجبات و ترک محرمات) است. امام رضا (علیه السلام) فرمود: «خدای عز و جل به یکی از پیامبران خود وحی فرمود که: هر گاه اطاعت شوم خشنود گردم و چون خشنود گردم برکت دهم و برکت من بی پایان است.» (میزان الحکمة، ج1، ح1700)

2- قرض دادن به یکدیگر

 قرض دادن به دیگران نیز، به زندگی انسان برکت می دهد؛ در حدیثی که از حضرت رسول (صلی الله علیه و اله) نقل شده است، «وام دادن به یکدیگر» را از عوامل برکت زا برشمرده اند.

3- با وضو بودن

«اگر کسی بی وضو در طلب حاجت خود برود و نیازش برآورده نشود، جز خویشتن، کسی را سرزنش نکند.» (تفسیر موضوعی قرآن کریم، ج17، ص281)

4- بیداری، هنگام بین الطلوعین

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) فرمودند: «خدایا برکت را در صبحگاهان، برای امت من قرار ده ... اگر کسی خواهان رفع نیاز است، صبحگاهان به سوی آن شتابد؛ زیرا من از خدای سبحان خواستم که روزی را صبحگاهان برای امت من قرار دهد.»(همان

5- عدم کسالت و تنبلی در کار

 «در تحصیل روزی کسالت نورزید، زیرا گذشتگان ما با تلاش و سرعت، به دنبال کار می رفتند.»(همان)

6-اعتدال، میانه روی و قناعت در زندگی

امام علی (علیه السلام) می فرمایند: «لا کنز اغنی من القناعة و لا مال اذهب للفاقة من الرضی بالقوت. و من اقتصر علی بلغة الکفاف فقد انتظم الراحة و تبوأ خفض الدعة؛ هیچ گنجی بی نیازکننده تر از قناعت، و هیچ مالی در فقرزدایی، از بین برنده تر از رضایت دادن به روزی نیست و کسی که به اندازه کفایت زندگی از دنیا بردارد به آسایش دست یابد و آسوده خاطر گردد.» (نهج البلاغة، حکمت 371)

قناعت توانگر کند مرد را       خبر کن حریص جهانگرد را (سعدی)

امام در حدیثی دیگر فرمودند: «کفی بالقناعة ملکا و بحسن الخلق نعیما؛ آدمی را قناعت برای دولتمندی و خوش خلقی برای فراوانی نعمت ها کافی است.» (نهج البلاغه ،حکمت 229)

پول

7-احسان به مردم، بویژه به اهل خانه

امام صادق (علیه السلام) فرمود: «هر که با خانواده ی خود نیکوکار باشد، روزیش زیاد می شود.» (همان، ح7185)

8- خوش اخلاقی

امام علی (علیه السلام) فرمود: «گنجهای روزی، در اخلاق خوش نهفته است.» (همان، ح 7188)

9- اطعام کردن

پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله) فرمودند: «روزی کسی که اطعام می کند، سریعتر از فرو رفتن کارد در کوهان شتر، به سویش می آید.» (همان، ح 7190)

10- قرض دادن

امام علی (علیه السلام) فرمود: «کمک مالی کردن به برادر دینی، روزی را زیاد می کند.» (همان، ح 7199)

11- امانتداری

حضرت در حدیثی دیگر فرمودند: «امانتداری روزی را زیاد می کند.»

12- دعا کردن در حق مؤمنین

امام باقر (علیه السلام) فرمود: «پشت سر برادرانت دعا کن، که این کار روزی را به طرف تو سرازیر می کند.» (همان، ح 7193)

13- پاکیزگی و طهارت

به رسول خدا (صلی الله علیه و اله) عرض شد: دوست دارم روزیم زیاد شود؛ فرمود: پیوسته در حال طهارت و پاکیزگی باش، روزیت افزایش می یابد.»

آیت الله قاضی (رضوان الله تعالی علیه) فرمودند: «دنیا می خواهی نماز شب بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان»

با استفاده از کلام حضرت نتیجه می گیریم که پاک بودن از آلودگیها و نجاسات، در جلب روزی مؤثر است و شاید بتوان گفت: چون وضو گرفتن نیز نوعی پاکی از آلودگی ها می باشد، می توان با دائم الوضو بودن، جلب روزی کرد.

14- صدقه دادن

امام علی (علیه السلام) فرمود: «با صدقه دادن، روزی را فرود آورید.» (همان، ح 7196)

15- پرداخت حقوق شرعیه (خمس و زکات)

امام باقر (علیه السلام) فرمود: «زکات دادن، روزی را می افزاید.»

16- نیت پاک

امام علی (علیه السلام) فرمود: «هر که خوش نیت باشد، روزیش زیاد می شود.» (همان، ح 7198)

17- نماز شب

آیت الله قاضی (رضوان الله تعالی علیه) فرمودند: «دنیا می خواهی نماز شب بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان».

 

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد