ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
مدارک لازم خدمات اماکن عمومي (صدور گواهي پروانه کسب)
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:3
مدارک لازم خدمات اماکن عمومي (صدور گواهي پروانه کسب)


مدارک ذیل توسط اتحادیه‌ها و مراجع صدور تکمیل و توسط متقاضی به منظور ورود اطلاعات یه دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارایه می‌گردد.

1. فرم‌هاي مخصوص معرفي فرد از مرجع صدور.

2. كپي تمام صفحات شناسنامه (يك سري).

3. سه قطعه عكس جديد تمام رخ از متقاضي و پشت نويسي شده.

4. كپي واضح از كارت پايان خدمت (پشت و رو) يا مدارك تعيين كننده وضعيت خدمت.( براي دانشجويان مشغول به تحصيل، نامه اشتغال به تحصيل که به تأييد اداره نظام وظيفه و مرجع صدور رسيده باشد.)

5. تعهدنامه كليه صنوف.

6. گواهي عدم سوء پيشينه.
(مدارک مورد نياز حهت صدور اين گواهي)

7. گواهي عدم اعتياد.

توجه: از زمان صدور گواهی‌های عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد نباید بیشتر از 3 ماه گذشته باشد.

توجه: تمامي مدارك بايد ممهور به مهر مرجع صدور پروانه باشد.

نرخ اين خدمت در دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي بدون احتساب هزینه پستی مبلغ 120،000 ريال (دوازده هزار تومان) مي‌باشد.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
نرم افزار
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:28

امكانات:
 ثبت مشخصات نامه از جمله: شماره ، تاریخ ، مبدأ (از) ، مقصد (به) ، موضوع ، پیوست ، شماره دفتر، شماره نامه وارده، تاریخ نامه وارده، تاریخ نامه صادره، مشخصات تهیه کننده نامه، کد بایگانی نامه (کد زونکن حاوی نامه)، تاریخ ثبت نامه، خلاصه نامه و ...
ثبت یک کپی اسکن شده از متن اصلی ، پیوستها و جواب نامه مربوطه در برنامه كه قابلیت چاپ در هر زمان وجود دارد.
امکان جستجوی نامه بر اساس : شماره ، تاریخ ، مبدأ ، مقصد ، موضوع و شماره دفتر (بعنوان مثال لیست نامه‌های ماهه آبان 1388 و یا لیست نامه‌هایی كه به اداره مورد نظر فرستاده شده است)
امکان انتقال ماهانه یا سالانه تمام نامه ها بر روی CD و Flash memory در پایان ماه یا سال
امکان مشاهده ، چاپ ، افزودن ، حذف و ویرایش نامه ها
دارای رمز ورود کاربر با امکان تغییر رمز ورود
امکانات جانبی برنامه: قابلیت تغییر ظاهر برنامه، ماشین حساب ، موسیقی
ثبت ارجاعها: لیست بخشهای ارجاع نامه (مثلا: مدیریت، امور مالی، کارگزینی و ...)، لیست پرسنل گیرنده نامه (نام و نام خانوادگی)،تاریخ ارجاع، موضوع ارجاع (موضوع دستور زیر نامه به بخش مورد نظر)
ثبت رونوشتها: لیست ادارات گیرنده رونوشت و انتخاب گیرنده رونوشت به تعداد نامحدود
تکرار نامه: تکرار نامه‌های ثبت شده قبلی با امکان تغییر گیرنده، شماره و موضوع به تعداد دلخواه
 نامه خالی: ثبت شماره خالی در لیست نامه‌های روزانه
جستجوی سریع نامه: جستجوی سریع بر اساس شماره دفتر و شماره نامه وارده  
لیست گزارشات:
·          گزارشگیری بر اساس شماره دفتر ثبت
·          گزارشگیری بر اساس تاریخ نامه وارده
·          گزارشگیری بر اساس تاریخ نامه صادره
·          گزارشگیری بر اساس خلاصه نامه وارده
·          گزارشگیری بر اساس خلاصه نامه صادره
·          گزارشگیری بر اساس گیرنده
·          گزارشگیری بر اساس فرستنده
·          گزارشگیری بر اساس کد بایگانی
·          گزارشگیری بر اساس شماره های خالی
·          امکان گزارشگیری تمام آیتمهای فوق باهم
امکان معرفی لیست پرسنل در قالب فایل اکسل به برنامه جهت تكرار یك نامه برای كل پرسنل
تغییر ظاهر نرم‌افزار:  14 عدد پوسته مختلف و زیبا برای تنوع و جلوگیری از خستگی در حین کار با نرم‌افزار
نسخه پشتیبان: امکان پشتیبانگیری روی سی‌دی و حافظه جانبی (flash memory )
تحت شبکه
ارسال نامه و دریافت پاسخ آن از دیگر بخشها از طریق شبکه
ارسال و دریافت پیام به دیگر بخشها
مشاهده سیر مراحل نامه از مبدأ تا مقصد
نرم‌افزار حكمتهای نهج‌البلاغه:    شامل 472 حكمت از نهج‌البلاغه به 2 زبان عربی و فارسی.
نرم‌افزار دفتر تلفن:    دفتر تلفن جهت ثبت تلفنهای ضروری با مشخصات كامل افراد.
تقویم شمسی - میلادی

اطلاعات فنی:
بانك اطلاعاتی: SQL Server 2005
سیستم عامل: win7,winxp
پشتیبانی‌ازشبكه: دارد
پشتیبانگیری(Backup): دارد

دانلود راهنمای استفاده (PDF)
دانلود نسخه آزمایشی دبیرخانه (21MB)         رمز=1
دانلود برنامه جانبی (10MB)


توضیح: برای اجرا حتما برنامه جانبی را نصب کنید

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
آموزش جلوگیری از هک شدن موبایل
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:10

امروزه با فراگیر شدن گوشی های هوشمند، اغلب افراد صاحب یکی این گوشی ها هستند و روزانه ده ها برنامه را در آنها اجرا می کنند. اگر موبایل شما دارای سیستم عامل اندروید، iOS، سیمبین، یا ویندوز موبایل است، پس شما هم صاحب یک گوشی هوشمند هستید.
موبایل شما به طور ناخواسته ممکن است دچار حمله‌های هکری قرار بگیرد و اطلاعات شخصی خود را از دست بدهید. ما سعی کردیم تا در این مطلب به کاربران کمک کنیم تا با رعایت برخی مسائل امنیتی، از هک شدن موبایل خود جلوگیری کنند.
پس نکات زیر را با دقت مطالعه کنید:
1- هر وقت میخواهید وارد سرویس ایمیل یا سایت بانکی خود شوید، آدرس را با پیشوند HTTPS وارد کنید (مثلا https://gmail.com). به این ترتیب به شیوه ای امن به سایت مورد نظر وصل میشوید و امکان سرقت اطلاعات بسیار کم خواهد شد. تقریبا تمام سایت های بانکی و سرویس های ایمیل از پروتکل امن SSL پشتیبانی میکنند.

2- اگر ایمیل ناشناس (و مخصوصا ایمیل حاوی لینک) دریافت کردید، روی لینکهای موجود در ایمیل کلیک نکنید. زیرا هکرها با ارسال یک لینک حاوی کد مخرب میتوانند موبایل یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند. البته ایمیلهایی که از سایتهای معتبر دریافت می‌کنید همیشه امن هستند. (مخصوص سایت هایی که خودتان در آنها ثبت نام کرده اید)

3- اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید. زیرا برخی از همین App ها و بازی‌ها می توانند آلوده به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی امنیتی برای موبایل شما می‌شود. با وجود عدم پشتیبانی برخی از اپ استورها از کاربران ایران، سایت‌های فارسی معتبری هم برای دانلود نرم افزار موبایل وجود دارند.

4- اگر علاقمند به عکاسی با موبایل خود هستید و نمی خواهید که اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر اطلاعات شخصی شما توسط عکس منتشر شود، کافیست گزینه های مربوط به GPS Camera و Geo Tag را غیر فعال کنید.

موبایل های جدید این امکان را دارند که وقتی عکسی با موبایل خود میگیرید، اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر کنند. گفتنی است این اطلاعات زمانی مشخص می شود که عکس گرفته شده را توسط موبایل خود بر روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته‌اید و هنوز آن‌ها را در هیچ شبکه‌ای به اشتراک نگذاشته اید، کافیست با نرم افزار Microsoft Photo Tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته شده حذف نمایید و سپس اقدام به اشتراک گذاری کنید.

5- بلوتوث و  WiFi  موبایل خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید (البته اگر به آنها نیازی ندارید).

6- همیشه آپدیت های منظمی برای سیستم عامل‌های آندروید، ویندوز فون، و iOS منتشر می‌شود. برخی از هکرها از این موضوع سوء استفاده کرده و فایل های آلوده خود را به عنوان آپدیت موبایل در اینترنت منتشر می‌کنند. مراقب این موضوع باشید و همیشه آپدیت سیستم عامل را توسط برنامه Update Manager خود گوشی انجام دهید.

7- یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید این است که هیچ گاه حساب‌های بانکی خود را توسط نرم افزار های ناشناس باز نکنید. بلکه از نرم افزار بانکی مخصوص بانک خود کمک بگیرید.

نکات گفته شده در این مقاله بسیار ساده بودند. اما جالب است بدانید که بیش از 90 درصد کاربران موبایل به این نکات توجه نمی‌کنند. و همین باعث بروز مشکلاتی مثل هک شدن اطلاعات شخصی میشود.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
مراقب این شش نقطه خطرناک در اینترنت باشید
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:8

چند سالی می‌شود که گوگل به جزء جدایی ناپذیر زندگی امروزه کاربران تبدیل شده است. تا جائیکه نتایج جستجوی آن پاسخ اکثر سوالات آن‌ها را در هر زمینه‌ای می‌دهد. اما همین فناوری به شدت پیچیده می‌تواند دردسرهای جدی هم به لحاظ امنیتی برای کاربران فراهم کند.
کاربران اینترنت معمولاً برای یافتن عکس‌ها، ویدئوهای خنده دار، مقالات علمی و... خود در گوگل جستجو می‌کنند اما ممکن است در خلال همین جستجوها به یکباره سیستم آن‌ها با مشکلات جدی روبرو شود. بسیاری از متخصصان امنیتی، محیط مجازی را به میدان مین تشبیه کرده‌اند چراکه درست زمانیکه شما فکر می‌کنید همه جوانب امنیتی را رعایت کرده‌اید، به بدافزارهای کلاهبرداری آنلاین آلوده می‌شوید.
از این رو به تازگی وزارت امنیت داخلی امریکا اقدام به بررسی درجه و میزان خطرآفرینی هر یک از محیط‌های مجازی در فضای اینترنت کرده و براساس رنگ، درجه خطر هر یک را طبقه بندی کرده است. این گزارش همچنین شش نقطه پرخطر را در اینترنت معرفی و در نهایت راه مقابله و محافظت از کاربران را در هر یک از این فضاها عنوان کرده است.
براساس طبقه بندی وزارت امنیت داخلی امریکا، وب سایت‌ها در پنج سطح آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز از ایمن تا خیلی خطرناک دسته بندی شده‌اند.
بر این اساس سطح آبی شامل وب سایت‌هایی است که کاملاً امن بوده و امکان وجود هیچ گونه خطر امنیتی در آن‌ها وجود ندارد.
سطح بعدی سبز رنگ است که اگر کاربری به دنبال ریسک‌های امنیتی باشد، شاید بتواند نوع خفیفی از آن را پیدا کند اما به هیچ عنوان آسیب جدی به حساب نمی‌آید.
سطح زرد رنگ وب سایت‌های خطرناکی را در بر می‌گیرد که به خودی خود آلوده نیستند اما لینک‌های رد و بدل شده در آنها می‌تواند آلوده باشد و یک کلیک کاربر می‌تواند او را با مشکلات جدی روبرو کند.
سطح نارنجی وب سایت‌های خطرناک را در بر می‌گیرد. در این وب سایت‌ها آلودگی به کاربر بسیار نزدیک بوده و بهتر است کاربر اصلاً به آن‌ها مراجعه نکند .
در نهایت سطح قرمز وب سایت‌های بسیار خطرناک و آلوده را شامل می‌شود که کاربر به محض بازدید از آن‌ها قطعاً آلوده خواهد شد.
براساس این گزارش، وزارت امنیت داخلی امریکا به بررسی موقعیت‌های خطرناک و همچنین محیط‌های ناامنی پرداخته است که کاربران در مواجهه با این محیط‌ها و موقعیت‌ها باید هوشیاری بیشتری به خرج داده و بیشتر از قبل نکات امنیتی را رعایت کنند. در ادامه به بررسی هر یک از این موقعیت‌ها می‌پردازیم:

 - موقعیت اول: فایل‌های مخرب فلش
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های حاوی فایل‌های فلش
طی سال‌های اخیر نرم افزارهای گرافیکی ادوبی فلش به هدف مطلوب بدافزارها تبدیل شده‌اند. بطوریکه این شرکت به طور مداوم در حال انتشار اصلاحیه های امنیتی است! اما آنچه در این نرم افزار محل خطر است، کوکی‌های فلش است که به سازندگان آن این امکان را می‌دهد تا تنظیمات کمتری بر روی فلش اعمال کنند و از این طریق سایت‌هایی که شما بازدید کرده‌اید را ردیابی کنند. بدتر از آن زمانیست که حتی با حذف کوکی‌های مرورگر، باز هم کوکی‌های فلش در پشت صحنه باقی می‌مانند.
 پس اگر شما از یک وب سایت حاوی فلش بازدید کردید، به منظور حفاظت در برابر حملات مبتنی بر فلش، پلاگین فلش مرورگر خود را بروز نگه داشته و قبل از هرگونه دانلود آن را با تنظیمات مرورگر خود بررسی کنید.

  - موقعیت دوم: لینک های کوتاه شده
محیط خطرآفرین: توییتر
از زمان ایجاد توییتر، کلاهبردان اینترنتی سعی می کنند تا با استفاده از لینک های کوتاه شده کاربران را برای کلیک بر روی لینک های مخرب ترغیب کنند. چراکه پنهان کردن بدافزارها پشت لینک‌های کوتاه کار بسیار ساده تری است.
 پس هر زمان که به سایت توییتر سر زدید به هیچ وجه بر روی هیچ لینکی کلیک نکنید. اگر هم می خواهید لینک های مخرب را از سالم تشخیص دهید از برنامه Tweet Deck که دارای ویژگی نمایش کامل لینک ها قبل از ورود به سایت است، استفاده کنید.

 موقعیت سوم: ایمیل‌ها و فایل‌های پیوست
محیط خطرآفرین: Inbox ایمیل شما
اگرچه کلاهبرداری های فیشینگ و حملات مخرب به ایمیل‌ها اتفاق تازه ای نیست اما روش‌های این کلاهبرداری ها دائماً در حال تحول است. بطوریکه این روزها پیام‌های عادی از پیام‌های مخرب قابل تشخیص نیستند.
 به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود به هرآنچه که به Inbox شان وارد می‌شود، اعتماد نکرده و به جای کلیک بر روی لینک‌های ارسال شده به صورت مستقیم به وب سایت مربوطه مراجعه کنند.

  موقعیت چهارم: موزیک‌ها، ویدئوها و نرم افزارها
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های دریافت (Download) موزیک، ویدئو و نرم افزار
سایت‌های دریافت (Download) موزیک، ویدئو و نرم افزار، گنجینه ای از نرم افزارهای مخرب در لباس مبدل هستند! بسیاری از متخصصان امنیتی معتقدند وب سایت‌های این چنینی یکی از خطرناک‌ترین محیط‌ها برای بازدید هستند. چراکه اغلب این وب سایت‌ها یک مدل مشخص از کسب و کار و همچنین اعتبار امنیتی کافی ندارند.
 اگرچه بهتر است به دلیل محتوای غیرقابل اعتماد این وب سایت‌ها به طور کامل از بازدید آن‌ها صرف نظر کنید اما اگر به هر دلیلی به این وب سایت‌ها سر زدید، بهتر است به منظور حفاظت از سیستم اصلی خود، از یک سیستم دوم با یک آنتی ویروس کاملاً بروز استفاده کنید. در نهایت فایل‌های دانلود شده را اسکن کرده و یکی دو روز بعد آن‌ها را باز کنید. چراکه نرم افزارهای مخرب به محض باز شدن به همه سیستم شما رسوخ می‌کنند اما با تاخیر در باز کردن آن‌ها، به آنتی ویروس اجازه می‌دهد مجوزهای لازم را مورد بررسی قرار دهد.
 
 موقعیت پنجم: بدافزارهای پنهان در فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های نامشروع
سایت‌های نامشروع به خودی خود نسبت به سایر سایت‌های فعال و عمومی از درجه امنیت کمتری برخوردار هستند. اما این فرضیه تمام داستان نیست. اگرچه بازدید از این وب سایت‌ها به دلیل محتوای آن‌ها، بطورکلی مخرب است اما به دلیل اینکه هیچ خط مشی امنیتی مشخصی ندارند علاوه بر محتوای مخرب می‌توانند حاوی برنامه‌های آلوده و بدافزار هم باشند.
از این رو کاربران بهتر است به هیچ دلیلی به هر یک از این وب سایت‌ها وارد نشوند.
 
 موقعیت ششم: ویدئوهای آنلاین
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو
شاید برای شما پیش آمده، در حال تماشای یک ویدئوی آنلاین هشداری نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه برای دانلود این ویدئو نیازمند نرم افزار خاصی هستید. چراکه نرم افزار فعلی شما فایل مربوطه را پشتیبانی نمی‌کند.
 قانونی بودن نرم افزار معرفی شده به اعتبار وب سایتی که شما در حال بازدید از آن هستید بر می‌گردد. اگر در حال تماشای ویدئو از یک وب سایت نا آشنا هستید بهتر است به پیغام داده شده اعتنا نکرده و نرم افزار را دانلود نکنید. اما بطورکلی بهتر است برای تماشای ویدئوهای آنلاین به وب سایت‌های شناخته شده ای مثل Vimeo و آپارات مراجعه کنید.
 
 در نهایت اینکه اگرچه امروز اینترنت فاصله‌ها را کم و دسترسی‌ها را آسان کرده است اما هر لحظه از حضورمان در این فضا می‌تواند موقعیت مناسبی را در اختیار سودجویان قرار دهد. شش موقعیتی که توسط وزارت امنیت داخلی امریکا مورد بررسی قرار گرفت اگرچه ممکن است خطرآفرین باشند اما تمام پهنه گسترده اینترنت را شامل نمی‌شوند. از این جهت به نظر می‌رسد تنها راه حل مطمئن برای مقابله با کلاهبردان و نفوذگران، هوشیاری کاربران و استفاده به جا از ابزارهای امنیتی مناسب است.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
امنیت تلفن همراه
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:0

 

در مورد SAR چه می‌دانید؟
حتما در مورد مضرات امواج رادیویی بر بدن انسان شنیده‌اید میزان SAR برای برخی از افراد اهمیت دارد و بسیاری هم تا به...
امنیت در گوشی های تلفن همراه
امکاناتی که تلفن های همراه به افراد ارائه می دهند بر هیچ کس پوشیده نیست. تلفن همراه وسیله ای نیست که تنها برای مکالمه...
72 درصد از برنامه‌های اندروید دسترسی بیشتر از نیازشان را تقاضا می کنند
  درست یک روز پس از اعلام گزارش امنیت موبایل که بر این نکته تاکید داشت بدافزارهای سیستم‌عامل اندروید...
تلفن‌های همراه‌ از توالت کثیف‌ترند
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان داده میکروبی که تلفن های همراه به خود جذب...
موبایل باعث بی خوابی، استرس و افسردگی می شود
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا - تحقیقات دانشگاه گوتنبرگ در سوئد نشان داده استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث افسردگی،...
گوشی‌های پیشرفته خطرناک‌ا‌ند؛مراقب همراهتان باشید
گوشی‌های تلفن همراه اگرچه این روزها امکانات متعددی دارند و کمک بسزایی به صاحبان خود می‌کنند، اما با این وجود...
شش نکته برای حفظ امنیت تلفن همراه
در دوره‌ای که تلفن‌های هوشمند از ابزارهای اصلی برای تبادل اطلاعات و فعالیت‌های کاری به شمار می‌روند...
چند توصیه به مشتركان تلفن همراه
مشترکان تلفن همراه دقت کنند که از واگذاری تلفن همراه خود بصورت شرایطی خودداری کرده و صرفا با حضور در دفاتر خدماتی نسبت...
نحوه شناسایی ویروس ارسال پیامك‌های کاذب در شبکه
در راستای انجام پروژه تحقیقاتی تحت عنوان شناسایی ویروس ارسال پیامک های کاذب در شبکه و نحوه برطرف کردن آن لینک‌های...
چرا گوشی‌های تقلبی نخریم؟
 همه مردم حراج یا خرید کالاهای ارزان قیمت را دوست دارند، اما در کل برای چیزی که می‌خرند بهایی پرداخت می‌...
پنج راه برای مقابله با بدافزار تلفن همراه
انتشار یک بدافزار جدید برای سیستم عامل اندروید دوباره تهدیدات فزاینده علیه تلفن‌های همراه را به ما یادآوری می...
در پاسخ به پیام‌های کوتاه تبلیغاتی، اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را ارسال نکنید.
 به هیچ وجه در پاسخ به پیام های کوتاه تبلیغاتی، اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را ارسال نکنید. کارشناس معاونت تشخیص...
چگونگی برقراری امنیت تلفن همراه
 امروزه تلفن همراه یک وسیله ارتباط همگانی است و تمامی افراد لااقل یک گوشی تلفن همراه با خود دارند. در سالهای گذشته...
شنود از طریق وسیله‌ای که همیشه همراه شماست
امروزه استفاده از ابزارهای ارتباطی سیّار مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته در کنار استفاده از این وسایل تهدیداتی...
تلفن همراه و سلامت جسم کاربران
در دنیای امروز استفاده از تلفن همراه به یک امر حیاتی تبدیل شده، به طوری که برای اغلب افراد استفاده نکردن از این وسیله...
چك كردن بدافزارهاي تلفن همراه
نرم افزارهاي مخرب از رايانه هاي شخصي به تلفن هاي همراه در حال جهش هستند. سازندگان برنامه هاي مخرب براي ارتقاء خودشان...
5 راه برای مقابله با برنامه‌های مخرب تلفن همراه
يك بدافزار جديد در Android  به ما ياد آوري مي كند تهديدات تلفن هاي همراه در حال رشد هستند. پيگيري اين پنج نكته ي...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
توصیه‌های‌امنیتی برای جلوگیری از هک شدن
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:57
روابط عمومی پلیس فتا ناجا توصیه های امنیتی را برای جلوگیری از هك شدن كاربران عنوان كرد . 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : حفاظت از خود در محیط اینترنت کار بسیار پرچالشی است. اینترنت یک محیط جهانی است که اشخاصی بی‌پروا از آن سوی کره‌ زمین قادر به شناسایی نقاط ضعف رایانه و سوءاستفاده از آن هستند. 
آن‌ها می‌توانند از این نقاط ضعف برای کنترل دسترسی به حساس‌ترین اسرار شما سوءاستفاده کنند. آن‌ها حتی می‌توانند از رایانه برای ذخیره‌سازی اطلاعات به سرقت رفته کارت‌های اعتباری یا انواع محتویات نامناسب استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به کاربران بی‌پناه خانگی یا صاحبان مشاغل حمله کنند. 

10اقدام مهم و اساسی که برای حفاظت از اطلاعات و منابع رایانه‌ای در برابر هکرهای دنیای سایبر باید انجام شود را می توان اینگونه بیان داشت: 
1) از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید 
از همه اطلاعات خود نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کنید. شما در برابر حمله‌ها مصون نیستید. سرقت و از دست رفتن اطلاعات برای شما نیز ممکن است اتفاق بیافتد. یک کرم یا تروجان نفوذی، برای از بین بردن همه اطلاعات شما کافی است. 

2)انتخاب کلمه عبور مناسب را جدی بگیرید 
کلمات عبوری انتخاب کنید که معقول و منطقی است و حدس زدن آن‌ها دشوار باشد. چند عدد را پشت‌سر هم ردیف نکنید. همیشه کلمات عبور پیش‌فرض را تغییر دهید. 

3)نرم‌افزار آنتی‌ویروس فراموش نشود 
از نرم‌افزارهای ضدویروس مشهور و معتبر استفاده کنید و همیشه آن‌ها را به‌روز کنید. 

4)سیستم‌عامل رایانه را به‌روز نگه دارید 
سیستم‌عامل خود را به طور مرتب به‌روز و تمامی وصله‌های امنیتی عرضه شده توسط شرکت طراح هر سیستم‌عامل را بارگذاری و نصب کنید. 

5)مراقب نرم‌افزارهای ضعیف امنیتی باشید 
تا جایی که ممکن است از استفاده از نرم‌افزارهای ضعیف و در معرض حمله خودداری کنید و قابلیت‌های خودکار نامطمئن آن‌ها به خصوص در نرم‌افزارهای ایمیل را از کار بیاندازید. 

6)رمزگذاری اطلاعات 
از نرم‌افزارهای رمزگذاری اطلاعات مانند PGP در زمان ارسال ایمیل استفاده کنید. از این نرم‌افزار می‌توانید برای حفاظت از کل هارددیسک نیز استفاده کنید. 

7)نصب نرم‌افزارهای شناسایی عوامل نفوذی را فراموش نکنید 
نرم‌افزاری برای شناسایی نرم‌افزارهای مخرب جاسوس روی رایانه خود نصب کنید. حتی بهتر است چندین نرم‌افزار برای این کار نصب کنید. برنامه‌های سازگار با دیگر نرم‌افزارهای مشابه مانندSpyCopانتخاب‌های ایده‌آلی هستند. 

8)به دور رایانه خود دیوار آتشین بکشید 
از دیوار آتش (firewall) شخصی استفاده کنید. پیکربندی فایروال خود را به دقت انجام دهید تا از نفوذ به رایانه جلوگیری شود. این فایروال‌ها همچنین مانع وارد آمدن خسارت به شبکه‌ها و سایت‌هایی که به آن‌ها متصل هستید، می‌شوند و قادر به تشخیص ماهیت برنامه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند به شبکه اینترنت متصل شوند. 

9)حذف برنامه‌های دسترسی از راه دور 
امکاناتی را که روی رایانه به آن‌ها احتیاج ندارید از کار بیاندازید. به خصوص برنامه‌های کاربردی که دسترسی به رایانه شما را از راه دور ممکن می‌کنند (مانند Remote Desktop، RealVNCو NetBIOS را حذف یا به اصطلاح disable کنید. 

10)از امنیت شبکه‌های رایانه‌ای اطمینان حاصل کنید 
در جهت ایمن‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای و به خصوص شبکه‌های بی‌سیم بکوشید. شبکه‌های Wi-Fi خانگی را با کلمه عبوری با حداقل 20کاراکتر ایمن کنید. پیکربندی اتصال لپ‌تاپ خود به شبکه را به گونه‌ای انجام دهید که برقراری ارتباط فقط در حالت Infrastructure اتفاق بیافتد. 

هکرها روزبه‌روز به روش‌های پیچیده‌تری برای سرقت اطلاعات کاربران روی می‌آورند، اما شما با رعایت همین نکات ساده، آسیب‌پذیری سیستم‌های رایانه‌ای خود را به حداقل خواهید رساند.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری15
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:56

 

 
 
تصاویر خصوصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید .
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "حسین رضائی" ضمن هشدار به شهروندان در خصوص فرهنگ استفاده از اینترنت گفت:...
 
همایش بین المللی تجارت الکترونیکی در بندرعباس
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "علی اکبر قرائی پور" در این رابطه اظهار داشت: همایش بین المللی تجارت...
 
زن و مرد و جوان ، عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: فرمانده انتظامی شهرستان قروه در تشریح این خبر بیان داشت : در پی ارجاع یک فقره پرونده از...
 
تقدیر مقامات قضایی از رسیدگی سریع پرونده‌های سایبری توسط پلیس فتا
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: دادیار شعبه 825 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با ارسال نامه‌ای از عملکرد افسران پلیس...
 
اختلافات و ایجاد مزاحمت قبلی بهانه‌ای برای هتک حیثیت و نشراکاذیب
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی" گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا و اظهارات وی مبنی...
 
ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه و برداشت غیرمجاز از حساب بانكی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی " اظهار داشت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر برداشت...
 
عاملان برداشت غیر مجاز از حساب بانكی در قم دستگیر شدند
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حسن محمدرضایی" اظهارکرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه...
بخاطرتولید محتوا برای حفاظت از کودکان در فضای سایبر:
تشکر برخی از نهادهای رسمی فعال دنیا در حوزه حفاظت از کودکان در فضای سایبر از پلیس فتا
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا گفت: بهترین و...
 
دقت در خرید از فروشگاه‌های اینترنتی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ دوم "حسین رضائی" ضمن هشدار به شهروندان در خصوص فرهنگ استفاده از اینترنت...
 
عامل هتک حیثیت یک شهروند در اصفهان دستگیر شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " سیدمصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری14
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:55

 

 
هتک حیثیت به دختر جوان با انتشار فیلم و تصویر خصوصی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ"اصغر باقریان"در تشریح این خبر گفت:در پی رسیدگی به شکایت یکی از شهروندان...
 
دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد علی عباسی کسانی در این باره اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی به...
 
ترفندهای سایت های کلاهبردار اینترنتی را بشناسید
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "علی نیک نفس " رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا اظهار داشت : با...
 
هکر 1500 خط اینترنت در اصفهان دستگیر شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی...
 
هتاکان اینترنتی بازداشت شدند
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدمهدی کاکوان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در تشریح...
 
كاربران به پیشنهادات اغوا گرایانه ایمیلی توجه نكنند
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "حبیب الله رجبلی" با تأكید بر مراقبت بیشتر كاربران در فضای مجازی گفت:...
 
دستگیری کلاهبردار اینترنتی در دزفول
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "احمد چنداز" در تشریح جزییات این خبر بیان داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر...
 
شبکه‎های اجتماعی، ابزار بزهکار اینترنتی برای اخاذی از دختر جوان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ"اصغر باقریان"در تشریح این خبر گفت:در پی رسیدگی به شکایت یکی از شهروندان...
 
شناخت ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی ، عامل ناکامی مجرمان سایبری
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "علی نیک نفس " رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا اظهار داشت : با...
 
شناخت ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی ، عامل ناکامی مجرمان سایبری
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: با پیشرفت تكنولوژی و ظهور اینترنت و ابزارهای نوین در جهان مجرمان نیز خود را با ابزارهای و...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری13
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:54

 

 
 
انتقام جوئی از معلم خصوصی در یکی از صفحات اجتماعی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ محمدرضا قدمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر گفت ، در پی شکایت فردی ، مبنی بر...
 
اعتماد بیش از حد، سرقت 12 میلیون ریالی را در ارومیه رقم زد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: در پی مراجعه فردی در شهرستان ارومیه به پلیس فتا...
 
از لوله کشی ساختمان تا سرقت اینترنتی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " سید محمد حسینی پور" در بیان جزئیات این خبر عنوان داشت: فردی به این...
 
دام کلاهبرداران پیامکی برای دارندگان تلفن همراه
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ نیک‌نفس رییس مركز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ضمن  بیان اینکه در...
 
شارژ تلفن همراه با سرقت از حساب دایی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ احمدرضا رستمی رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت : در پی مراجعه فردی به نام« ولی...
 
هتک حیثیت بر اثر حسادت
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضوی ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان...
 
دستگیری کلاهبردار اینترنتی دومیلیاردی در دماوند
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: "سرهنگ رضا ریوندی " فرمانده انتظامی شهرستان دماوند در تشریح این خبر گفت : فردی...
 
دستگیری كلاهبردار اینترنتی در فارس
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا فارس در این خصوص گفت: خانم جوانی با مراجعه به این پلیس مدعی شد در یكی از...
 
كلاهبرداری اینترنتی با راه اندازی فروشگاه اینترنتی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی "  اظهار داشت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر...
 
شهروندان مراقب باشند؛كلاهبرداری پیامكی"میلیونر شو" ادامه دارد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد"سهیل خاکشور"ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : ارسال پیامک جعلی یکی از جرائمی...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری12
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:54

 

 
سریال عجیب برداشت های غیرمجاز الكترونیكی! رمز دوم یا شاه كلید سارقان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد" سیدعلی میراحمدی" در تشریح این مطلب گفت:در پی دریافت شكایت نامه ای...
 
سوء استفاده از یک رابطه دوستی اینترنتی !
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " مرتضوی " رئیس پلیس فتا اصفهان بیان داشت: در پی شكایت یكی از...
 
خرید سکه با کارت صاحب کار !
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در بیان این ماجرا گفت: فردی به این پلیس...
 
پسر، عامل برداشت اینترنتی از حساب پدر
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : فرمانده انتظامی شهرستان مریوان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره...
 
هشدار پلیس "فتا" فارس در خصوص فیلتر شکن
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس "فتا" فارس در این خصوص گفت: با بررسی‌های انجام شده در چندین...
با تلاش پلیس فتا كرمان:
عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی راهی زندان شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ" كامبیز اسماعیلی" در این خصوص بیان داشت: یكی از شهروندان با در دست...
 
برداشت مکرر مبالغ اندک شگرد جوان ناخلف
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امینی در تشریح این خبرگفت: پیرو مراجعه وارائه شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی...
 
دستگیری خواهران سارق اینترنتی توسط پلیس فتا
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ "اسداله زحمتکش" رییس پلیس فتا کرمانشاه بیان داشت: یکی از شهروندان به...
 
خرید 250 شارژ تلفن همراه در پرونده سارق اینترنتی
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ "قاسم جعفریان" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت یك فقره مرجوعه...
 

پرداخت هزینه تماس تلفنی از حساب دیگران فرمانده انتظامی شهرستان قروه در تشریح این خبر بیان داشت : در پی ارجاع یک فقره پرونده از مراجع قضایی مبنی بر برداشت غیر..

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری11
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:53

 

 
دستگیری مال‌خر 25 دستگاه تلفن همراه و عامل انتشار تصاویر مستهجن
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ سید محسن عرفانی از دستگیری مال‌خر 25 دستگاه گوشی هوشمند سرقتی و عامل انتشار...
 
رمـز دوم ، اولین هدف سودجویان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ"سعیــد شعبان"در تشریح جزییات این خبر گفت: طی 48 ساعت گذشته با مراجعه...
 
دستگیری سارق اینترنتی در سیستان و بلوچستان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ دوم کارآگاه" سید محمد حسینی پور" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه...
 
عاقبت یک سال سوء استفاده از حساب بانکی دیگری
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد "مصطفی نوروزی" رییس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی...
رئیس پلیس فتا كرمان:
شهروندان در خصوص سیم كارت های مفقودی سهل انگاری نكنند
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " كامبیز اسماعیلی" تصریح كرد: در بررسی پرونده های مطروحه در...
 
کی لاگر بد افزاری کلیدی،برای سارقان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ"اسداله زحمتکش" درتشریح این مطلب گفت : هنگامی که فایل فیلترشکن دانلود...
 
شارژ تلفن همراه دوستان با سرقت اینترنتی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : درپی مراجعه شحصی به پلیس فتا آمل و اعلام اینکه از حساب بانکی اش مبلغی حدود یک میلیون...
 
سرقت اینترنتی، ترفند داماد برای انتقام جویی از پدر زن
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ"اصغر باقریان"در تشریح این خبر گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان...
 
شناسایی سارق اینترنتی در کمتر از 24 ساعت
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ"اصغر باقریان"در تشریح این خبر گفت:با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس...
 
خرید امن و معرفی نماد اعتماد الکترونیکی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " سید موسی حسینی" در این خصوص گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری10
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:53

 

پلیس فتا قم در مورد ازدواج های اینترنتی و سایت‌های هسریابی هشدار داد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "حسن محمد رضایی" با بیان مطلب فوق گفت: اینترنتی شدن روابط اجتماعی درجامعه...
 
گرداننده سایت فروش داروهای ممنوعه در دام پلیس فتا همدان
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرهنگ امینی در تشریح این خبرگفت:طی رصد وپایش مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس...
 
انتشار محتویات غیر اخلاقی برای سرگرمی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "حبیب الله رجبلی" در تشریح این خبر گفت: برابر رصد فضای مجازی و...
 
کلاهبرداری از طریق دایر نمودن کافی نت
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رییس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت شکایتی از یکی از شهروندان...
 
مواظب پیامک‌های چوپان دروغگو باشید!!!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: علی رغم...
 
تهیه جهیزیه ،انگیزه برداشت غیر مجاز
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ دوم کارآگاه "سید محمد حسینی پور" در تشریح این خبر گفت: در پی...
 
اعتماد بیجا ، منجر به برداشت اینترنتی از حساب بانکی شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "فرامرز شاکری" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره...
 
نکات امنیتی برای استفاده از خودپرداز و کارت خوان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "سعید شعبان" رییس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر گفت:...
 
سرقت اطلاعات شخصی در هنگام فروش گوشی تلفن همراه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت امروزه با رشد تکنولوژی هرروز شاهد ورود مدل...
 
انتشار خبر غیر مستند دردسرساز شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اظهار داشت چندی پیش مسئول حقوقی یکی از سازمانهای دولتی شکایتی...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری9
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:52

 

 
هشدار در مورد انتشار تصاوير خصوصی افراد توسط وب كم رايانه ها
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرگرد "کسانی" در این خصوص گفت:با وارد شدن به محیط های چت و اتاق های گفتگوت ممکن...
 
برداشت غیر مجاز توسط عامل ثبت نام در نمایندگی خودرو
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا هرمزگان در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت شکایت از چند نفر از شهروندان...
شهروندان هوشیار باشند:
شگردهای جدید سرقت از طریق خودپردازها
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: کارشناسان پلیس فتای استان اردبیل در تشریح جزئیات اعمال مجرمانه افراد سودجو در این بستر...
 
اعتماد به همكار دردسرساز شد
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رییس پلیس فتا شهرستان تربت جام در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان...
 
65 درصد جرايم فضای مجازی از سوی پليس فتا کشف می شود
ایشان اضافه کردند: سازمان ملل متحد به عنوان بزرگترین سازمان جهانی با درک صحیح از شرایط موجود در فضای سایبر، در جهان...
 
دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب یک شهروند اراكی
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد "کسانی"در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این...
 
كارت شارژ متهم را به دام انداخت
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرهنگ "حبیب الله رجبلی " اظهار داشت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری...
 
کلاهبرداری اینترنتی از حساب مادر در رباط کریم
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "جعفر علیزاده"در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان...
 
خط پایان بازی آنلاین 4 میلیون تومانی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ احمدرضا رستمی رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: در پی مراجعه فردی به نام "صفر...
 
روش هوشمندانه هکرها برای سرقت از کلیک‌های شما
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ"زحمتکش" رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه درگفتگو با خبرنگار پلیس فتا گفت...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری8
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:52

 

 
كشف 91 درصد پرونده‌ها در پلیس فتا گلستان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی" اظهار داشت: متأسفانه در بسیاری از پرونده هایی كه با...
 
والدین بهترین همیار فرزندان در فضای مجازی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمد قاسملو در تشریح این مطلب اظهار داشت: بر اساس تدابیر پلیس فتا در بحث توجه به...
 
خصومت شخصی عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد" مصطفی نوروزی"در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت یکی از شهروندان...
 
بدهکاری همسر سابق عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ محمد قاسملو رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: چندی پیش...
 
"نماد اعتماد الکترونیکی" فروشگاه، مبنای خرید اینترنتی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "حسن محمد رضایی" از دستگیری فردی که از طریق ایجاد یک فروشگاه اینترنتی...
 
دستگيری سارق اينترنتی 300 ميليونی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرهنگ "ابراهیم رضایی" معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامی استان چهارمحال و...
 
سرقت از حساب بانكی دوست!
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی...
 
برخورد قاطعانه پلیس فتا با عوامل هتک حیثیت شهروندان در فضای مجازی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد"سهیل خاکشور"در تشریح این خبر اظهار داشت : با توجه به اینکه سوءاستفاده از...
 
برداشت غیر مجاز توسط شاگرد مغازه
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "علی اکبر قرائی پور" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت شکایتی از یکی از...
 
دانشجویان در پرداخت اینترنتی شهریه، دقت كنند!!!
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: پلیس فتا سمنان  با آرزوی موفقیت برای دانشجویان عزیز، در آغاز سال تحصیلی از آنان...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری7
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:51

 

 
هشدار جدی پلیس فتا به کاربران شبکه های اجتماعی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " عبدالمطلب مرتضویان " گفت: بررسی ها نشان می دهد حضور برخی از کاربران...
 
دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در فضای مجازی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "واعظی" در این باره اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان خراسان جنوبی در...
 
دستگیری مرد زن نما در یکی از شبکه های اجتماعی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: درپی انتشار تصاویر مبتذل و دعوت کاربران شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به ورود در این صفحه...
 
قبل از کار با دستگاه ATM دهانه ورود کارت را بررسی كنید
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حسین رضائی" رئیس پلیس فتا استان یزد از شهروندان خواست ضمن جدی گرفتن...
 
دستگیری سارق اینترنتی در اهواز
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان "خوزستان " در تشریح این خبر...
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خبر داد:
بدهکاری همسر سابق عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمد قاسملو در تشریح این خبر اظهار داشت: چندی پیش خانمی با هویت معلوم با ارائه...
 
برداشت کننده اینترنتی ، آشنا بود
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان در تشریح این خبر بیان داشت : در پی ارجاع یک...
 
سارق اینترنتی، همسر سابق مالباخته بود!
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد "سیدعلی میراحمدی" در تشریح این خبر گفت: با دریافت شكایتی مبنی بر...
 
سوءاستفاده تعمیركار رایانه از تصاویر خصوصی شهروندان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی...
 
كشف 88 درصدی جرایم سایبری در گیلان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ" ایرج محمدخانی" رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان عملكرد...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری6
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:50

 

 
 
دستگیری عامل نشر اكاذیب علیه شهروند دماوندی در فضای مجازی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " سهراب خسروی " جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند با اعلام این خبر...
 
استفاده‌ی زیاد از اینترنت باعث افسردگی می‌شود
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حسین رضایی " با بیان اینكه استفاده‌ی زیاد از اینترنت باعث افسردگی...
 
خالی شدن حساب، تاوان اعتماد به دوست وهم دانشگاهی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ امینی در تشریح این خبرگفت ، با ارائه شکایت احدی از شهروندان ملایری مبنی بر برداشت...
فرمانده ناجا در پنجمین نشست ناجا با سفرا و کارداران مستقر در تهران مطرح کرد:
​قدرت کشف 80 درصدی جرایم سایبری نماینگر كار آمدی پلیس فتا
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار "اسماعیل احمدی...
 
هشدار رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در مورد امنیت گوشی‌های هوشمند
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رئیس پلیس فتا غرب تهران گفت: با افزایش فروش گوشی های هوشمند و تبلت ها و کم رونق شدن بازار...
 
توفیق پلیس فتا در کشف 94 درصدی جرایم سایبری استان گیلان
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ" ایرج محمدخانی" رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان عملكرد...
 
پلیس فتا كرمان كلاهبردار 970 میلیونی را در تهران دستگیر كرد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "كامبیز اسماعیلی" در تشریح این خبر گفت: یكی از شهروندان كرمانی با در دست...
 
سایت‌های دانلود رایگان نرم افزار قابل اطمینان نیستند
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: امروزه کلاهبرداران برای به...
 
هشدار پلیس فتا برای گردشگران و مسافران در ایام پایانی تابستان
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " سید عبدالطملب مرتضویان " ، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی...
 
دستگیری عامل فروش فیلم غیرمجاز در فضای مجازی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "سامان محمدی" در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس فتا با رصد فضای مجازی و...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری5
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:50

 

 
بیش از 94 درصد جرایم سایبری در غرب تهران کشف شده است
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ"اصغر باقریان"در این نشست با بیان اینکه وظیفه پلیس فتا برقراری امنیت در...
در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما:
گفتگوی سردار فرمانده محترم ناجا درخصوص پلیس فتا
 
 
نظرسنجی درخصوص رضایت کاربران از محتواهای تولیدی پلیس فتا
پایگاه اطلاع‌‌رسانی پلیس فتا: به گزارش خبرنگار این پایگاه، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا به منظور سنجش...
 
هدف اصلی پلیس سایبری،ارتقاء امنیت روانی و حفظ سرمایه های اجتماعی است
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سردار هادیانفر رئیس پلیس سایبری كشور ، هفته ناجا را فرصتی مناسب جهت ارایه عملكرد نیروی...
 
هشدار پلیس فتا قم به مدیران سایت ها
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " حسن محمد رضایی" در سخنانی در خصوص نکات امنیتی با هشدار به مدیران سایت...
 
دختر خانواده سارق اینترنتی از آب در آمد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : فرمانده انتظامی شهرستان"جهرم" در این خصوص گفت: با اعلام شكایت فردی مبنی بر...
 
سرقت اینترنتی 5 میلیون و 300 هزار ریالی از حساب شهروند بهارستانی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "اصغر باقریان" در تشریح این خبر گفت:فردی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان...
 
انتشار تصاویر خصوصی به قصد انتقام جویی !
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "مرتضوی"رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان...
 
برداشت از حساب دایی نابینا
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ حسینی پور در رابطه با این خبر گفت:فردی ضمن مراجعه به پلیس فتا و طرح شکایت اعلام...
 
اخاذی 500 میلیونی مرد شیاد به قصد انتشار تصاویر خصوصی!
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ مرتضوی"رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری 4
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:49

 

 
سارق از بستگان مالباخته بود
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ"سعید شعبان" با اعلام این خبر اظهار داشت : فردی 48 ساله با در دست داشتن...
 
دستبرد اینترنتی برای خرید كارت شارژ
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت مردی جوان مبنی بر برداشت...
 
سرقت از حساب ، تاوان اعتماد نابجا
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رییس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر بیان داشت : با ارجاع یک فقره پرونده قضایی...
 
سارق ، برادر مالباخته از آب در آمد
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ " حسینی پور " در تشریح این خبر گفت: در پی رسیدگی به شکایت یکی از...
 
شناسایی و دستگیری کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ " سید موسی حسینی" در این خصوص گفت: مرد جوانی با مراجعه به این پلیس، اظهار...
 
کلاهبرداری با عنوان واگذاری نمایندگی فروش فرش
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد "مصطفی نوروزی"رئیس پلیس فتا استان مركزی در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت...
 
ارتباط آنلاین پلیس فتا ناجا با بسیاری از پلیس های سایبری دنیا در پی جویی جرایم سایبری
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در راستای اجرای برنامه های...
 
اختلاف خانوادگی انگیزه هتک حرمت در فضای مجازی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ " حسینی پور " رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان بیان داشت: به دنبال شکایت...
 
دستگیری كلاهبردار اینترنتی با هویت جعلی در اراک
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد "مصطفی نو روزی" رئیس پلیس فتا استان مركزی در تشریح این خبر گفت:یكی از...
 
عامل كلاهبرداری در فضای مجازی دستگیر شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: آقایی به پلیس فتا استان مراجعه و...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری 3
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:48

 

 
دستگیری عامل انتشار محتویات غیر اخلاقی در شهرستان آق قلا
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی" در تشریح این خبر گفت: برابر رصد فضای مجازی و همچنین...
 
عامل برداشت وجه از حساب بانکی ، شریک شاکی بود
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : فرمانده انتظامی قروه در تشریح این خبر بیان داشت : در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی...
 
دستگیری اخاذ اینترنتی در کرج
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ یزدان نیکنام در تشریح این خبر گفت : روز گذشته زن جوانی در حالی که بسیار مضطرب بود...
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی:
ارتباط غیر اخلاقی اینترنتی، دردسر ساز شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "محمد قاسملو" در تشریح این خبر اظهار داشت : چندی پیش خانمی با ارائه...
 
همكلاسی كینه جو عامل هتک حیثیت دختر دانشجو
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: چندی پیش دختری دانشجو با حضور در پلیس فتا اعلام...
 
خرید شارژ تلفن همراه در پرونده سارق اینترنتی
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ "قاسم جعفریان" در تشریح این خبر گفت :در پی دریافت یك فقره مرجوعه...
 
اخاذی به قصد انتشار تصاویر خصوصی!
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "قاسم جعفریان" رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان...
 
سرقت سرمایه شاکی در یک چشم به هم زدن
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: شاکی 33 ساله در توضیح ماجرای پرونده خود گفت: چندی قبل تمامی مدارکم ازقبیل کارت های بانکی،...
 
بیش از 40 درصد جرایم سایبری در ایران جنبه فرا ملی دارد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سردار " کمال هادیانفر " رئیس پلیس سایبری کشور ضمن حضور در مراسم افتتاحیه "...
 
عامل كلاهبرداری در فضای مجازی دستگیر شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: آقایی به پلیس فتا استان مراجعه و...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری 2
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:48

 

 
خرید شارژ از حساب بانکی مادر
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا انتظامی سیستان وبلوچستان در تشریح این خبر گفت: در پی وصول شکوائیه یکی از...
 
انتشار شماره تلفن همسر در سایت های مستهجن
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ محمدمهدی کاکوان رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزییات این خبر د اعلام کرد : در...
 
اینترنت رایگان، فرصتی برای كلاهبرداران
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رشد و گسترش روز افزون فناوری ارتباطات تحول عظیمی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد...
 
انتشار کتب آموزشی کنکور بدون اجازه مولف
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از...
 
دستگیری سارق با بیش از 6 میلیون ریال سرقت اینترنتی در گرگان
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی " اظهار داشت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری...
 
سرقت اطلاعات در کمین کاربران گوشی های هوشمند
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :تعدادی از کاربران گوشی‌های هوشمند متاسفانه هنگام خرید موبایل، انواع و اقسام نرم...
 
اخاذی و تهدید نتیجه اعتماد بی‌جا در فضای مجازی
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:  سرهنگ "محمد علی عسگری" در تشریح این خبر اظهار داشت : چندی پیش خانمی...
 
دستگیری خانواده سارق فضای مجازی در ایلام
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرگرد کسانی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس بر اینکه...
 
دستگیری سارق 100 میلیونی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ مرتضوی"رئیس پلیس فتا اصفهان بیان داشت : در پی شكایت یکی از شهروندان مبنی بر...
 
پیگرد قانونی کاربران سوء استفاده کننده از عکس های دیگران
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: چندی پیش فردی به هویت معلوم با...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اخبار پیشگیری
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:47

 

 
 
دستگیری عامل برداشت غیرمجاز 30 میلیونی از حساب شهروند مشهدی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر...
 
ثبت نام خودرو و برداشت غیر مجاز
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رئیس پلیس فتا انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پی مراجعه فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از...
 
رفتار سهوی کارمند یک شرکت اینترنتی مشکل ساز شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت : چندی پیش در پی شكایت یكی...
 
اعتماد نابجا دردسر ساز شد
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،سرهنگ حسینی پور در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی...
 
یابنده فلش مموری در پی اخاذی
 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ " سید موسی حسینی" در این خصوص گفت:خانمی جوان با مراجعه به این پلیس...
 
راه های متداول کلاهبرداری از طریق عابر بانک
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در این جا به برخی از روش های کلاهبرداری که کمتر به آنها پرداخته شده اشاره می کنیم تا احتیاط...
هشدار پلیس فتا اصفهان:
مراقب تعمیركاران رایانه ای غیرمجاز باشید
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان...
 
افشای اطلاعات بانکی از طریق جزوه درسی
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ حسینی پور در تشریح ماجرا گفت: فردی به این پلیس مراجعه و از برداشت مبالغی از حساب...
 
مصون ‌سازی فضای سایبری از اولویت‌های اصلی پدافند غیرعامل است
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "پورسعید" رئیس پلیس فتا بوشهر فضای سایبری را به عنوان یکی از پیچیده‌...
 
اختلاف حساب بانکی بهانه برداشت غیرمجاز از حساب کارفرما
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "حبیب الله رجبلی " اظهار داشت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری...
پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اگرمیخواهی...
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:58

اگر مي خواهی پس از مرگ فراموش نشوی ، يا چيزی بنويس كه قابل خواندن باشد، يا كاری بكن كه قابل نوشتن باشد .
بنجامين فرانكلين

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
مقالات کسب و کار
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:52

آیا زنان در سرمایه گذاری محتاط تر هستند؟

 

ریزه كارى‌هاى خرید طلا

خرید طلا یكی از خریدهایی است كه بیشتر مورد علاقه خانم‌هاست اما همین خرید به ظاهر ساده، ریزه‌كاری‌های خیلی مهمی دارد كه  باید آنها را به خاطر بسپارید؛ نكاتی مانند اجرت ساخت، ضمانت جواهرات یا مورد اعتماد بودن مغازه طلافروشی  موضوعات مهمی است كه باید هركسی در مورد آن اطلاعات دقیقی داشته باشد. اگر می‌خواهید به جواب تمام این سؤالات برسید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
 

طلای ایرانی یا خارجی؟

یک کار و تجارت موفق با 9 نکته

امروز برای موفق شدن در یک کار و تجارت، باید انعطاف‌پذیر باشید، برنامه‌ریزی خوب داشته باشید و مهارت‌های سازمانی را بدانید. خیلی افراد با این فکر کاری را شروع می‌کنند که با روشن کردن کامپیوترها یا باز کردن در شرکتشان، پول پارو خواهند کرد. اما واقعیت این است که پول درآوردن خیلی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به همین دلیل باید برای برنامه‌ریزی وقت بگذارید تا موفق شوید.
نکات زیر می‌تواند کمکتان کند:
 

چگونه درآمد نامنظم خود را مدیریت کنید

نویسنده: استیسی جانسون
مترجم: مریم رضایی
منبع: CSM
بسیاری از افراد، به خصوص افراد خوداشتغال، درآمد ثابت ماهانه ندارند. اما تلاش برای تنظیم بودجه با دریافتی نامنظم، امکان‌پذیر است.

شش راز که شما را میلیاردر خواهد کرد

مروزه اغلب ثروتمندان کسانی هستند که قبلا در طبقه ی متوسط اجتماعی قرار داشته اند، در یک خانه ی بسیار معمولی زندگی می کرده اند، از مغازه هایی خرید می کرده اند که بیشتر تخفیف بدهند و از کارمندان تمام وقت بوده اند، درست مثل همه ی ما!

 

اما چه شد که توانستند جزو ثروتمندترین افراد جامعه ی خود قرار گیرند؟ اغلب ثروتمندان به چند اصل کلی و بسیار مهم پایبندند که آن ها را به موفقیت و ثروت رسانده است:

1- تنها به جایی که می خواهید برسید چشم بدوزید

چرا بعضي‌ها موفق‌تر هستند؟

کمتر کسي است که دلش نخواهد در زندگي موفقيت چشمگيري به دست آورد، اما تا به حال به اين موضوع فکر کرده‌ايد که چرا بعضي از افراد هر چقدر تلاش مي‌کنند به نقطه ايده‌آلي که در ذهنشان تجسم کرده‌اند نمي‌رسند، اما در مقابل عده‌اي ديگر هستند که در هر زمينه‌اي که فعاليت مي‌کنند به موفقيت مي‌رسند.

تعداد اين آدم‌ها خيلي کمتر از تعداد آدم‌ها‌ي ناموفق است اما چرا؟ ما راز موفقيت اين دسته از افراد را برايتان خواهيم گفت و مطمئن باشيد اگر به آن عمل کنيد موفق خواهيد شد.

مهم‌ترين قانون پولد‌ار‌شدن را بياموزيد

دنيا پر از آدم‌هاي با استعداد فقير است. غالب آن‌ها يا فقيرند يا در تنگناهاي مالي دست و پا مي‌زنند يا كمتر از مقداري كه در توان‌شان است پول در مي‌آورند. اين نه به‌دليل دانسته‌هاي‌شان است، بلكه به‌دليل چيزهايي است كه نمي‌دانند.

در مورد مشكلات مالي يا حرفه‌اي،  غالبا كمبود دادن و گرفتن در كنار هم به چشم مي‌خورد.

مردم بي‌پول بسياري وجود دارند كه علت فقرشان اين است كه نه گيرنده خوبي هستند و نه بخشنده خوبي در حقيقت نه خوب ياد مي‌گيرند و نه خوب ياد مي‌دهند.
 

وقتی زندگی خوب پیش نمی‌رود، این ۸ نکته را به خاطر بیاورید

حقیقت این است که خوشبختی، نداشتن مشکل نیست، توانایی کنار آمدن با آنهاست. اگر ذهن شما مسئله‌ای برای متمرکز شدن روی آن نداشت، می‌دانید چقدر سرگردان می‌شد؟ همیشه نگاهتان به چیزهایی باشد که دارید نه چیزهایی که از دست داده‌اید. چون چیزهایی که زندگی از شما می‌گیرد مهم نیستند، آنچه اهمیت دارد این است که با چیزهایی که برایتان باقی مانده است چه می‌کنید.
 

در زیر به ۸ چیزی اشاره می‌کنیم که به شما در زمان سختی‌ها انگیزه می‌دهد:
 

3 اشتباه ساده که قاتل کسب و کار شماست

 براي اينکه کسب و کاري را شروع کنيد و از آن مهم تر ادامه دهيد و مهمتر از همه در آن موفقيت کسب کنيد، نيازمند دانستن مجموعه اي از بايدها و نبايدها هستيد.

معمولا در مورد بايدها زياد صحبت مي شود، اما کمتر پيش مي آيد که در مورد نبايدها و اشتباهات بحثي به ميان آيد. در اينجا از 3 اشتباهي خواهيم گفت، که قاتل خاموش کسب و کار شماست:

دست از اين کارها برداريد تا هميشه شاد بمانيد

در زندگي شما فعاليت‌هايي وجود دارند که با انجام ندادن آنها مي‌توانيد زندگي شادتري را تجربه کنيد. همين حالا اين کارها را از زندگي‌تان حذف کنيد تا بيشتر بخنديد.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
دست از اين کارها برداريد تا هميشه شاد بمانيد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:49

در زندگي شما فعاليت‌هايي وجود دارند که با انجام ندادن آنها مي‌توانيد زندگي شادتري را تجربه کنيد. همين حالا اين کارها را از زندگي‌تان حذف کنيد تا بيشتر بخنديد.

بي‌تفاوت نباشيد
عده‌اي اعتقاد دارند شادي همانند يک پروانه است. مادامي که براي به دست آوردنش خودتان را به تقلا و تکاپو مي‌اندازيد از دستان شما فرار مي‌کند اما همين که نسبت به آن بي‌توجه شديد خواهيد ديد همانند پروانه روي شانه‌هاي شما خواهد نشست، اما با احترام به همه کساني که چنين عقيده‌اي دارند بايد بگوييم اين باور دقيقا اشتباه است. شادي چيزي است که شما بايد انتخابش کنيد و نسبت به آن بي‌تفاوت نباشيد تا به سمتتان بيايد. با بي‌تفاوتي هيچ پروانه شادي‌بخشي روي شانه‌هاي شما نخواهد نشست.

منزوي بودن ممنوع!
شادي يک هديه الهي نيست که خداوند آن را به کسي داده و ديگري را از آن محروم کرده باشد بلکه اين شما هستيد که بايد شادي را وارد زندگي‌تان کنيد. يکي از راه‌هايي که مي‌تواند در شادي شما تاثير زيادي داشته باشد بالابردن مهارت‌هاي اجتماعي‌تان است. با افرادي در ارتباط باشيد که احتمال شادبودنتان را افزايش دهند. مصاحبت با اين افراد اميد و انگيزه را در شما تقويت مي‌كند و اجازه منفي‌بافي و نااميدي به شما نخواهد داد چون دوستان شاد هميشه نکات مثبت خوبي براي يادگرفتن خواهند داشت. در محيط کارتان نيز مهارت‌هاي اجتماعي‌تان را بالا ببريد و سعي کنيد به دايره دوستانتان بيفزاييد. هر چقدر منزوي و گوشه‌گير باشيد به همان ميزان شادي بيشتري را از زندگي‌تان دور کرده‌ايد.

کينه را حذف کنيد
هر چقدر راحت‌تر ديگران را ببخشيد به همان اندازه خود را از بروز اتفاقاتي که به واسطه خشم به وجود مي‌آيد در امان نگه داشته‌ايد. وقتي کمتر دچار خشم شويد بدن سالم‌تر و روان پرنشاط‌تري خواهيد داشت. اگر مي‌خواهيد کمتر از ديگران عصباني شويد و کينه به دل بگيريد، از ديدگاه آنها به رفتارهايشان نگاه کنيد. وقتي خودتان را جاي کسي مي‌گذاريد بهتر شرايط او را درک مي‌کنيد و براي بعضي رفتارهاي ناخوشايندي که از او سر مي‌زند دليل قانع‌ اوکننده‌اي براي خودتان خواهيد داشت که باعث مي‌شود راحت‌تر او را ببخشيد. با بخشش ديگران شادماني واقعي و بدون وابستگي به چيزي را تجربه خواهيد کرد.

کمتر تلويزيون تماشا کنيد
تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد وقتي خود را درگير فعاليت‌هايي مي‌کنيد که معنادار هستند و از نظر خودتان مفيد به حساب مي‌آيند، شادي بيشتري را وارد زندگي‌ و روحيه‌تان مي‌کنيد اما وقتي درگير فعاليت‌هايي مي‌شويد که در آنها کمتر در جريان هستيد و حالت منفعل به خود مي‌گيريد، براي مثال تماشاي تلويزيون، روحيه‌تان بيشتر دچار کسالت مي‌شود. وقتي در تعطيلات هستيد قبل از اينکه فعاليتي را به‌عنوان گذران وقت انتخاب کنيد ابتدا آن را مورد ارزيابي قرار دهيد که آيا به نظرتان مفيد است يا خير. البته منظور اين نيست که شما هرگز نبايد تلويزيون تماشا کنيد بلکه زمان آن را محدود کنيد و در عوض کارهايي انجام دهيد که حس مفيد بودن به شما مي‌دهد. درگير شدن در کارهاي مفيد و معنادار شادي بسياري را به زندگي‌تان انتقال خواهد داد.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
3 اشتباه ساده که قاتل کسب و کار شماست
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:48

 براي اينکه کسب و کاري را شروع کنيد و از آن مهم تر ادامه دهيد و مهمتر از همه در آن موفقيت کسب کنيد، نيازمند دانستن مجموعه اي از بايدها و نبايدها هستيد.

معمولا در مورد بايدها زياد صحبت مي شود، اما کمتر پيش مي آيد که در مورد نبايدها و اشتباهات بحثي به ميان آيد. در اينجا از 3 اشتباهي خواهيم گفت، که قاتل خاموش کسب و کار شماست:

1- مديريت نامناسب: شرکت يا سازمان به مکاني اطلاق مي شود که گروهي از مردم زير سقف آن در حال انجام کارهاي خود هستند، اما اين افراد به ندرت، اگر نگوييم هرگز، به سمت يک هدف واحد حرکت مي کنند. مديري که نتواند هدف و منظور خود را به خوبي به کارمندانش منتقل کند، باعث سرخوردگي آنان شده و به اين ترتيب به راحتي موجبات نابودي کسب و کار را فراهم مي کند.

2- از خود راضي بودن: وقتي همه چيز در يک کسب و کار خوب پيش رود، مديران آن به اين باور مي رسند که همه چيز آرام است و هيچ مشکلي وجود ندارد و نتيجه اين آرامش بيش از اندازه رضايت بي حد و حصر از خود مي شود که آنهم فرجامي جز شکست در کسب و کار نخواهد داشت.

3- توجه به ظواهر به جاي واقعيت: روزي که مدير يک شرکت به جاي تقدير از عملکرد کارمندانش، سپاسگزار پست و مقامش شود، به دست خود شرايط را براي از ميان برداشتن کسب و کارش ميها کرده است.

با رعايت همين سه نکته ساده، مي توانيد ساده تر آنچه فکر مي کنيد به کسب و کار خود ادامه دهيد و در آن به موفقيت برسيد.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
وقتی زندگی خوب پیش نمی‌رود، این ۸ نکته را به خاطر بیاورید
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:47

حقیقت این است که خوشبختی، نداشتن مشکل نیست، توانایی کنار آمدن با آنهاست. اگر ذهن شما مسئله‌ای برای متمرکز شدن روی آن نداشت، می‌دانید چقدر سرگردان می‌شد؟ همیشه نگاهتان به چیزهایی باشد که دارید نه چیزهایی که از دست داده‌اید. چون چیزهایی که زندگی از شما می‌گیرد مهم نیستند، آنچه اهمیت دارد این است که با چیزهایی که برایتان باقی مانده است چه می‌کنید.
 

در زیر به ۸ چیزی اشاره می‌کنیم که به شما در زمان سختی‌ها انگیزه می‌دهد:
 

۱. درد بخشی از رشد کردن است.
 

گاهی اوقات زندگی به این دلیل درها را به رویتان می‌بندد که وقت جلو رفتن است. و این چیز خوبی است چون معمولاً ما هیچوقت به خودمان تکان نمی‌دهیم مگر اینکه شرایط، ما را به آن مجبور کند. وقتی زندگی سخت می‌شود. به خودتان یادآور شوید که هیچ درد و غمی بی‌دلیل اتفاق نمی‌افتد. از چیزی‌هایی که اذیتتان کرده درس بگیرید ولی هیچوقت این درس‌ها را فراموش نکنید. فقط بخاطر اینکه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید به معنی این نیست که شکست خورده‌اید. افتادن اتفاق‌های خوب زمان می‌برد. صبور باشید و مثبت فکر کنید. همه چیز درست خواهد شد؛ البته شاید این اتفاق زود نیفتد اما بالاخره می‌افتد.
 

یادتان باشد که دو نوع درد وجود دارد: دردی که آسیب می‌زند و دردی که تغییرتان می‌دهد. هر دو این دردها به رشد شما کمک می‌کنند.
 

۲. همه چیز در زندگی گذرا و موقتی است.
 

هروقت باران می‌آید، بالاخره بند می‌آید. هروقت ضربه می‌خورید، بالاخره خوب می‌شوید. بعد از تاریکی همیشه روشنایی است -- هر روز صبح طلوع خورشید همین را می‌خواهد به شما بگوید اما معمولاً یادتان می‌رود و درعوض فکر می‌کنید که شب همیشه باقی می‌ماند. اما اینطور نیست. هیچ‌چیز همیشگی نیست.
 

پس اگر اوضاع زندگی خوب است از آن لذت ببرید چون همیشگی نیست. اگر اوضاع بد است، نگران نباشید چون این شرایط هم همیشه نمی‌ماند. فقط به این دلیل که در این لحظه زندگی‌تان سخت شده است به این معنی نیست که نمی‌توانید بخندید. فقط به این دلیل که چیزی اذیتتان می‌کند به این معنی نیست که نمی‌توانید لبخند بزنید. هر لحظه برای شما شروعی تازه و پایانی تازه است. هر لحظه فرصت جدیدی به شما داده می‌شود. فقط باید از این فرصت  بهترین استفاده را بکنید.
 

۳. نگران بودن و شکایت کردن چیزی را عوض نمی‌کند.
 

آنهایی که بیشتر از بقیه شکایت می‌کنند، کمتر از بقیه کار انجام می‌دهند. همیشه بهتر است که سعی کنید کاری بزرگ انجام دهید و شکست بخورید تا اینکه هیچکاری انجام ندهید و موفق شوید. اگر گم شوید، هیچ چیز تمام نمی‌شود؛ زمانی همه چیز تمام می‌شود که کاری انجام ندهید و فقط شکایت کنید. اگر به چیزی باور و اعتقاد دارید، تلاش کنید. اجازه ندهید سایه‌های گذشته، دریچه رو به آینده‌تان را تاریک کند. اینکه امروز را به شکایت کردن درمورد دیروز بگذرانید، آینده‌تان را روشن‌تر نمی‌کند. به جای آن دست به کار شوید. بگذارید درس‌هایی که گرفته‌اید زندگی‌تان را بهبود بخشند. تغییر ایجاد کنید و هیچوقت به عقب نگاه نکنید.
 

و صرفنظر از اتفاق‌هایی که در این راه طولانی می‌افتد، یادتان باشد که شادی و خوشبختی واقعی فقط زمانی می‌آید که دست از شکایت کردن بخاطر مشکلاتتان بردارید و شروع به شکرگزاری برای مشکلاتی که ندارید کنید.
 

۴. جای زخم‌های شما نشانه قدرتتان هستند.
 

هیچوقت بخاطر جای زخم‌هایی که زندگی رویتان گذاشته است خجالت نکشید. این جای زخم‌ها یعنی درد تمام شده و روی زخمتان بسته شده است. یعنی توانسته‌اید بر درد غلبه کنید، درسی بگیرید، قوی‌تر شوید و به جلو پیش روید. جای زخم، خالکوبی پیروزی است که باید به آن افتخار کنید. اجازه ندهید این زخم باعث شوند زندگی‌تان را با ترس سپری کنید. هیچوقت نمی‌توانید جای این زخم‌ها را از بین ببرید اما می‌توانید نگاه خودتان به آنها را تغییر دهید. می‌توانید به جای این زخم‌ها بعنوان نشانه قدرتتان نگاه کنید نه درد.
 

۵. هر مشکل کوچک، قدمی رو به جلو است.
 

صبر کردن در زندگی به معنی منتظر ماندن نیست؛ صبر کردن توانایی داشتن نگرشی خوب در زمان تلاش برای رسیدن به رویاهایتان است. پس اگر می‌خواهید امتحان کنید، وقت گذاشته و تا آخر راه را بروید. درغیراینصورت، هیچ دلیلی برای شروع کردن نیست. این می‌تواند به معنی از دست دادن راحتی و ثباتتان و بر هم خوردن عادت‌های خواب و خوراکتان  برای مدتی کوتاه باشد. می‌تواند به معنی قربانی کردن روابط و همه چیزهای آشنایی باشد که قبلاً در زندگی‌تان وجود داشت. می‌تواند به معنی قبول کردن تمسخرهای همسالان و دوستانتان باشد. می‌تواند به معنی ساعت‌های متمادی تنهایی باشد که البته تنهایی نعمتی است که می‌توان از آن برای خلق چیزهایی عالی استفاده کرد. تنهایی فضایی که لازم دارید را به شما می‌دهد. بقیه چیزها آزمایش کردن قطعیت شماست، اینکه چقدر آن هدف را می‌خواهید.
 

و اگر آن را بخواهید، با وجود همه شکست‌ها، طردشدگی‌ها و مسائل دیگر انجامش می‌دهید. و هر قدمی که رو به آن برمی‌دارید از هر چه که فکرش را هم بکنید حالتان را بهتر می‌کند. می‌فهمید که مشکلات اتفاقاتی نیست که سر راه برایتان می‌افتد، چالش اصلی خود آن راه است. و ارزشش را دارد. پس اگر می‌خواهید امتحانش کنید، راه را تا آخر بروید. هیچ حسی در دنیا بهتر از این نیست… هیچ حسی در دنیا بهتر از این نیست که بفهمید زنده بودن یعنی چه. 
 

۶. منفی بودن دیگران مشکل شما نیست. 
 

وقتی چیزهای منفی دور و برتان را می‌گیرد، مثبت باشید. وقتی دیگران می‌خواهند باعث ناراحتی‌تان شوند، لبخند بزنید. این بهترین و ساده‌ترین راه برای حفظ انگیزه و تمرکزتان است. وقتی دیگران با شما بدرفتاری می‌کنند، خودتان باشید. هیچوقت اجازه ندهید تلخی یک نفر شخصیتتان را تغییر دهد. هیچ چیز را به خودتان نگیرید، حتی اگر دقیقاً منظور خودتان باشد. خیلی کم پیش می‌آید که آدمها بخاطر شما کاری را انجام داده باشند. آنها کارهایشان را بخاطر خودشان انجام می‌دهند.
 

مهمتر از همه اینها، هیچوقت بخاطر اینکه کسی گفته به اندازه کافی خوب نیستید، خودتان را تغییر ندهید. زمانی تغییر کنید که می‌دانید آدم بهتری خواهید شد و آینده درخشان‌تری خوهید داشت. هر کاری که بکنید، چه درست و چه غلط، آدمها پشت سرتان حرف خواهند زد. پس قبل از اینکه نگران چیزی باشید که دیگران درموردتان می‌گویند، نگران کارهایی باشید که می‌کنید. اگر به چیزی واقعاً اعتقاد دارید، برای جنگیدن بخاطر آن نترسید. قدرت واقعی از غلبه بر چیزهایی به دست می‌آید که به نظر دیگران غیرممکن به نظر می‌رسد.
 

از همه اینها گذشته، شما فقط یکبار زندگی می‌کنید. پس سعی کنید همان طوری زندگی کنید که دوست دارید.
 

۷. اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، بالاخره خواهد افتاد.
 

قدرت واقعی زمانی می‌آید که چیزهایی زیادی برای گریه کردن بخاطرشان و شکایت کردن داشته باشید اما ترجیح دهید که لبخند بزنید و به جای این کارها بخاطر زندگی‌تان شکر کنید. همیشه در همه سختی‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوید، نقاط مثبتی هم وجود دارد اما باید بخواهید که دریچه قلب و ذهنتان را باز کرده و به استقبال آن بروید. نمی‌توانید به زور بخواهید بعضی اتفاق‌ها بیفتند. با تلاش در چنین جهتی فقط خودتان را خسته خواهید کرد. در بعضی نقاط فقط باید رها کنید و ببینید چه پیش می‌آید.
 

در آخر، دوست داشتن زندگی به اعتماد به حس‌تان، ریسک کردن، از دست دادن  به دست آوردن خوشبختی و درس گرفتن از تجربه های تان بستگی دارد. این سفری دور و دراز است. باید دست از نگرانی، سرگردانی و تردید بردارید، به دست‌پاچگی‌هایتان بخندید، در لحظه زندگی کنید و از چیزهایی که روزگار پیش پایتان قرار می‌دهد لذت ببرید. شاید در آخر دقیقاً به آن مقصدی که می‌خواستید نرسید اما مطمئن باشید همان جایی می‌رسید که باید می‌رسیدید.
 

۸. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به راهتان ادامه دهید.
 

از دوباره بلند شدن از زمین نترسید، از دوباره تلاش کردن، دوباره دوست داشتن، دوباره زندگی کردن و دوباره آرزو کردن. اجازه ندهید یک درس سخت از روزگار دلتان را سخت کند. بهترین درس‌های زندگی را معمولاً در سخت‌ترین شرایط و از بدترین اشتباهاتتان یاد می‌گیرید. زمان‌هایی هست که به نظر می‌رسد همه چیز بد پیش می‌رود و احساس خواهید کرد که این شرایط سخت همیشه می‌ماند. اما اینطور نخواهد بود. وقتی احساس کردید که کم‌کم ناامید و دلسرد می‌شوید، یادتان باشد که همیشه برای درست شدن مسایل، اول همه چیز باید خراب شود. گاهی برای اینکه به بهترین وضعیت خودتان برسید، باید بدترین وضعیتتان را پشت سر بگذارید.
 

بله، زندگی سخت است اما شما از آن سخت‌ترید. قدرت هر روز خندیدن را در خودتان ایجاد کنید. جرات داشتن احساسی متفاوت اما زیبا را در خودتان رشد دهید. سعی کنید لبخند را به لبان بقیه هم بیاورید. برای چیزهایی که قادر به تغییر آن نیستید، استرس نداشته باشید. ساده زندگی کنید. سخاوتمندانه دوست داشته باشید. صادقانه حرف بزنید. با دقت کار کنید و حتی اگر زمین خوردید، دوباره از جایتان بلند شوید. به رشد کردن ادامه دهید.
 

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید سعی کنید این کارها را انجام دهید:
 

۱. مثبت فکر کنید.

۲. سالم غذا بخورید.

۳. ورزش کنید.

۴. سخت کار کنید.

۵. زیاد بخندید،

۶. خوب بخوابید.
 

و هر روز همه این کارها را تکرار کنید.

 

چه چیزهایی به شما برای کنار آمدن با مشکلات انگیزه می‌دهد؟ شما برای حفظ مثبت‌گرایی خود در زمان مشکلات به چه چیزی فکر می‌کنید؟ ما را نظرات خود مطلع کنید.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
شرح مراحل ايجاد يك فروشگاه اينترنتي بصورت مختصر
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:43

شرح مراحل ايجاد يك فروشگاه اينترنتي بصورت مختصر

 

[برای مشاهده لینک ها ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید و یا هم اکنون در انجمن فروشگاه های اینترنتی ایران ثبت نام کنید]

در اين مقاله قصد داريم باهم به بررسي چگونگي ايجاد يك فروشگاه اينترنتي بپردازيم:
در ابتدا ميبايست علت خود را از اينكه ميخواهيم فروشگاه ايجاد كنيم بررسي كنيم. ايجاد فروشگاه اينترنتي ميتواند با هزينه اي كم همراه باشد، اما اين به تخصص شما هم بستگي دارد. با توجه به نياز خود ميتوانيد نوع و ميزان هزينه اي را كه ميخواهيد در اين مسير خرج كنيد مشخص نماييد. اگر ميخواهيد در مدت كوتاه با دردسر كم درآمد خوبي بدست آوريد پيشنهاد ميكنم كه از اين كار منصرف شويد.
درآمدزايي اينترنتي نياز به تخصص مناسب و ذهن خلاق و زمان دارد. البته بسترهايي وجود دارد كه نياز شما را از درگير شدن با مباحث تخصصي طراحي سايت يا نحوه ي انتقال كالا كم ميكند اما درهر صورت بهتر است كنار خود يك متخصص كامپيوتر يا شخص مسلط به امور اينترنتي داشته باشيد يا اينكه آشنايي نسبي را با اين موضوع داشته باشيد.
همكنون انتخاب ايده براي فروشگاه اينترنتي حرف اول را ميزند. چرا كه فضاي اينترنتي مملو از فروشگاه هاي متقلب و متخصص و متنوع شده. يك ايده مناسب ايده اي است كه بازار مناسب را در اينترنت بتواند بدست بياورد. بنظر من فروشگاه فيلم يا بازي به تنهايي نميتواند سود آور باشد، مگر اينكه با سرمايه گزاري مناسب و روشهاي جديد بتواند جلب مشتري كند.
دوستان عزيز نياز به نگراني در رابطه با ميزان هزينه براي شروع كار نداشته باشيد، درصورت آشنايي مناسب با اينترنت و عمليات اينترنتي ميتوانيد با هزينه ي حداقلي كار خود را شروع كنيد اما انتظار معجزه نداشته باشيد. شما نياز به گذر زمان داريد.


بعد از انتخاب ايده و روش نو (يا پيدا كردن بازاري كه هنوز جاي فعاليت داشته باشد) به مرحله پياده سازي فيزيكي ميرسيم. فيزك فروشگاه اينترنتي يعني سايت شما. چقدر با طراحي سايت آشنايي داريد؟ آيا ميخواهيد از متخصص در اين امر كمك بگيريد يا قصد داريد خودتان سايتتان را راه اندازي كنيد. نگران اين موضوع هم نباشيد. خوشبختانه سيستم هاي سايت ساز معروف بنام CMS به كمك شما مي آيند تا بتوانيد سايت فروشگاهتان را راه اندازي كنيد.
اما قبل از راه اندازي سايت فروشگاه به نكاتي توجه كنيد:
1- براي ايجاد فروشگاه CMSهايي مخصوص اينكار وجود دارد. يعني سي ام اس (سيستم مديريت محتوا) براي راه اندازي سايت فروشگاهي. از انواع اين سي ام اس ها ميتوان به پرستا يا اوپن كارت اشاره كرد كه بصورت رايگان موجود ميباشد.
2- راه اندازي فروشگاه با اين سيستمها به مقداري آشنايي به CMS نياز دارد كه در اينترنت مباحث آموزشي فرواني در اين رابطه وجود دارد كه البته فراگيري آنها از صفر زمان بر اما شدني است.
3- شركتهايي خصوصي با اداره پست قرارداد بسته اند تا كالاي شما را گرفته (درصورتي كه محصول فروشگاه شما كالاي فيزيكي باشد) و درب خانه سفارش دهنده تحويل دهند. برخي از اين شركتها براي شما يك سايت رايگان ايجاد ميكنند كه امكانات نسبتا مناسبي را دارا ميباشد و برخي رايگان و برخي ديگر هزينه اي دريافت ميكنند. (البته درصدي هم از پولي كه بابت رساندن كالا به مشتري و دريافت وجه از درب منزل از او از فروش شما كسر ميكنند كه اغلب كم است، معمولا زير 5 درصد.) به اين شركتها به اصطلاح COD يا در تلفظ صحيح سي او دي (به اشتباد كد تلفظ ميشود) ميگويند. پس شما ميتوانيد از اين شركتها هم كمك بگيريد.
نحوه ي دريافت وجه از مشتري:
1- درصورتي كه با يكي از شركتهاي COD قرار داد بسته باشيد توسط اداره پست(اداره پست با شما قرار داد نميبندد و ميبايست يكي از شركت هاي سي او دي را انتخاب نماييد) پس از دريافت بسته از شما (درب منزل خودتان و يا هر محلي كه خودتان تعيين كرده باشيد) و تحويل كالا و دريافت وجه از مشتري (در هر گوشه ايران زمين) اين مبلغ را بحساب شما (باشرايطي كه در هر شركت سي او دي متفاوت است) بشما ميرسانند كه كار را براي شما بسيار آسان ميكند.
2- پرداخت آنلاين توسط مشتري بصورت كارت بكارت بكمك يكي از بانكها كه اين امكان را در وبسايت خود فراهم كرده اند. مثلا اگر مشتري شما در بانك سامان حساب داشته باشد شما در هر يك از بانكهاي عضو شتاب حساب داشته باشيد ميتواند از طريق [برای مشاهده لینک ها ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید و یا هم اکنون در انجمن فروشگاه های اینترنتی ایران ثبت نام کنید] با عمليات كارت به كارت آنلاين وجه را بحساب شما انتقال دهد.
3- واريز بكمك درگاه اينترنتي يكي از بانكهاي عضو شبكه شتاب. در اين روش شما ميبايست در يكي از بانكهاي عضو شتاب حساب داشته باشيد و با بانك خود قرار دادي براي اختصاص درگاه واريز پول بحساب شما در سايتتان بتوافق برسيد كه اين عمل به دو صورت انجام ميشود. ثبت قرارداد با شخص حقيقي و حقوقي كه نيازمند يكسري مدارك خاص ميباشد. از مزاياي اين روش واريز لحظه اي پول بحساب شما و كسر نشده هيچ گونه وجهي از پول شما ميباشد.
4- استفاده از سيستمهاي واسط مانند زرين پال كه شرايط را براي شما كمي آسان ميكند و نياز به تحويل مداركي مانند جواز كسب ندارد. اما در اين روش در تراكنش هاي شما درصدي كسر و براي چند روز پول در نزد شركت به امانت گذاشته ميشود.
ارسال كالا براي مشتري:
1- همانطور كه گفته شد يكي از بهترين روش ها استفاده از شركتهاي COD است
2- هر سفارش را خودتان براي مشتري ارسال نماييد!
ساير مسائل مطرح:
1- براي درآمد زايي و ايجاد فروشگاه فكر وبلاگ را از سرتان بدر كنيد مگر اينكه دركنار وبلاگتان بخواهيد درآمد زايي هم داشته باشيد. نه اينكه وبلاگي براي درآمدزايي تاسيس كرده باشيد!
2- در پنلي كه شركت هاي COD در اختيار شما ميدهند بايد كالاهاي خود را معرفي نماييد.
3- درصورتي كه بخواهيد جداي از سايتي كه شركتهاي كد براي شما ايجاد ميكنند، سايت ديگري داشته باشيد اين امكان براي شما فراهم است كه سايت را خودتان بسازيد و از ساير مزايي معرفي شده شركتهاي سي او دي استفاده كنيد.
4- هوشمندانه هزينه كنيد. خساست در اين راه ممكن است باعث كند و كم اثر شدن فعاليت هاي شما بشود.
مساله ديگر شما نياز نيست حتما محصولي داشته باشيد تا فروشگاه اينترنتي راه اندازي كنيد. شما ميتوانيد از سيستمهاي همكاري در فروش استفاده كنيد و در فروشگاه خود محصولات ديگران را بازاريابي كرده و بفروش برسانيد.

اما تا اينجا درباره ي نحوه ي راه اندازي فروشگاه صحبت شد. براي بفروش رساندن كالاهاي خود بايد چكار كرد؟ شايد در مقاله بعدي مورد بررسي قرار بگيرد!
اين توضيحات خلاصه اي بود كه حس كردم كسي كه ميخواد اين مسير رو شروع كنه نياز به اين اطلاعات داره. سوالات خودتون رو همينجا مطرح كنيد و اگه پيشنهاد اضافه شدن توضيحات بيشتري در بخش خاصي داريد بفرماييد.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: خبر، آموزش، ،
اقتصاد مقاومتي در روح برنامه هاي اتاق اصناف ايران جاري باشد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:24

اقتصاد مقاومتي در روح برنامه هاي اتاق اصناف ايران جاري باشد

عضو اتاق اصناف ايران گفت: اقتصاد مقاومتي بايد سرلوحه کار اتاق اصناف ايران و در روح برنامه هاي اتاق جاري باشد چراکه اصناف مي توانند در اجراي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري نقش مؤثري را ايفا کنند.

ناصر ناصري، نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران در گفت‎وگو با خبرنگار ايسنا، منطقه لرستان، اظهارکرد: اتاق اصناف ايران بيش از سه ميليون واحد صنفي را در سراسر کشور تحت پوشش داشته که هيأت رئيسه اتاق بايد با همکاري و تعامل با رئيس اتاق برنامه‌ريزي کرده و از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در اين مجموعه بهتر استفاده کند و البته اين امر نيازمند ارتباط مستمر با اتاق‌هاي اصناف شهرستان‌هاست.

وي بيان کرد: اصناف داراي نيروي عظيمي در بخش سرمايه، توليد، توزيع، اشتغال، صادرات و خدمات هستند و اگر اتاق اين پتانسيل‌ها را به‌ درستي شناسايي و ساماندهي نمايد فرصت‌هاي مناسبي در حوزه اشتغال و توسعه صادرات ايجاد خواهد شد و اگر از ظرفيت‌هاي اصناف خوب استفاده نکنيم، فرصت‌ها تبديل به تهديد مي‌شوند.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران افزود: اتاق اصناف از قوي‌ترين تشکل‌هاي اقتصادي جامعه است چرا که پشتوانه آن کل صنوف هستند که سهم قابل توجهي از فعاليت‌هاي اقتصادي و درآمد اقتصادي را به خودشان اختصاص داده‌اند و اين قشر زحمت‌کش به‌عنوان آخرين حلقه ارتباط بين دولت و مصرف کننده هستند.

ناصري اضافه کرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي اتاق اصناف ايران، اصناف در مجامع مختلف داراي جايگاه مناسبي هستند اما هنوز با جايگاه مطلوب و در خور شان اصناف فاصله است. اميدواريم در دوره جديد اين فاصله‌ها از بين برود به‌ خصوص زماني‌که اصناف فاصله زيادي را با تکنولوژي روز دارند، اين مسايل بايد جبران شود.

وي با بيان اين‌که اصناف کشور جايگاه فرهنگي و اجتماعي تأثيرگذاري هستند که ارتباط مستقيمي با مردم دارند، ادامه داد: اصناف جايگاه ويژه‌اي در کشور دارند که بايد توجه بيشتري به مشکلات و شناسايي استعداد‌ها و قابليت‌هاي اصناف بشود تا بتوانيم جايگاه اجتماعي و فرهنگي اصناف را در کشور برجسته کنيم.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران اظهارکرد: براي مرتفع شدن مشکلات اصناف، اتاق اصناف ايران بايد در حوزه‌هاي تصميم‌گيري حضور داشته باشد و رئيس اتاق اصناف ايران نيز بايد در شوراي عالي صادرات حضور يافته و براي ارتقاي جايگاه اصناف تلاش کند.

ناصري اذعان کرد: در سطح کشور بيش از سه ميليون واحد صنفي داراي پروانه کسب بدون پروانه کسب فعاليت دارند و 398 اتاق اصناف و هشت هزار و اتحاديه صنفي در کشور فعاليت دارند و اين پشتوانه عظيم براي اتاق اصناف ايران است که همين موضوع باعث شده اصناف سهم زيادي را در توليد ناخالص ملي و ايجاد اشتغال داشته باشند.

وي بيان کرد: ارتباط ضعيف اتاق اصناف ايران با صداوسيما از ديگر نقاط ضعف اتاق اصناف ايران است چراکه خيلي از مشکلات اصناف نياز به فرهنگ سازي از طريق رسانه ملي دارد.

ناصري با اشاره به اين‌که رسانه ملي مي‌تواند از طريق شبکه بازار بخش آموزش اصناف و به‌خصوص بحث مکاسب را تقويت کند، اظهار کرد: از مشکلات اصناف بحث بازرسي و نظارت اصناف است که به‌دليل تامين نشدن حقوق پرسنل بازرسي بر کميت و کيفيت بازرسي‌ها تاثير عمده‌اي گذاشته است.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران خاطرنشان کرد: نداشتن يک برنامه روشن براي صنوف از ديگر نقاط ضعف اصناف است تاخير در تأسيس بانک اصناف نيز نقطه ضعف ديگري است که همت و تلاش اعضا را مي‌طلبد، هيئت رئيسه استفاده از ظرفيت‌هاي اصناف بايد برنامه مدون داشته باشند بايد با بهره‌گيري از مشاوران مجرب به‌ دنبال برنامه‌هاي دقيق و کار‌شناسي شده باشند.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: خبر، آموزش، ،
راهنمای دریافت پروانه کسب
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:7

شرایط و ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب موقت یکساله

1- ارائه سند مالکیت با اجاره نامه رسمی یا عادی و یا مبایعه نامه یا ارائه قراردادهای منعقده مابین متقاضی و اشخاص حقیقی و حقوقی ( اعم از دولتی و غیردولتی که حاکی از انتقال یا خرید عین یا منافع واحد باشد)

2- گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم پزشکی یا معافیت تحصیلی برای آقایان

3- گواهی سلامت و بهداشت شخص و محل کسب از وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی جهت صنوفی که مشمول قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی مصوب 1346 می باشند.

4- موافقت پلیس نظارت براماکن عمومی نیروی انتظامی

5- داشتن پروانه کار معتبر از وزارت کار و امور اجتماعی و پروانه اقامت معتبر از وزارت کشور

6- مدارک لازم مبنی بر دارابودن صلاحیت فنی برای مشاغل خاص

7- پرداخت حق عضویت و مبالغ مقررشده درقانون هنگام دریافت پروانه موقت الزامی است درصورت فقدان یکی از شرایط لازم برای صدور پروانه کسب موقت ، افراد فاقد پروانه مجاز خواهند بود با موافقت اتحادیه ها ی صنفی و با سپردن تعهد کتبی ضمن ادامه فعالیت ظرف سه ماه نسبت به تکمیل پرونده صنفی خود اقدام نمایند
تبصره

درصورت عدم تکمیل پرونده ظرف مدت یاد شده اتحادیه واحد صنفی نامبرده را جهت اجرای ماده 27 به ادراه اماکن معرفی می نماید.

تبصره: درصورت عدم تکمیل پرونده ظرف مدت یاد شده اتحادیه واحد صنفی نامبرده را جهت اجرای ماده 27 به ادراه اماکن معرفی می نماید.

اتحادیه های صنفی موظفند درصورت واجد شرایط بودن افراد فاقد پروانه کسب نسبت به صدور پروانه کسب دائم ظرف ده روز اقدام نمایند .

پروانه کسب موقت برای واحدهای صنفی که صاحبان آنها فوت شده اند بنام یکی از وراث یا نماینده قانونی آنها با ارائه گواهی حصر وراثت و رضایت تمامی وراث که امضای آنان توسط دفتر خانه اسناد رسمی گواهی شده باشد و با رعایت مقررات مندرج درآیین نامه مربوطه صادر میشود.

برای اشخاص حقوقی( شرکتها) و مشارکتهای مدنی یک پروانه کسب موقت بنام شرکت با نام مدیر عامل و یا احدی از شرکا درمشارکتهای مدنی درصورت احراز سایر شرایط صادرمی گردد.
تذکر مهم

لازم به ذکر است واحدهای صنفی فاقد پروانه می توانند براساس وضعیت موجود ( از قبیل متراژ و ...) نسبت به دریافت پروانه موقت یکساله اقدام نموده و متقاضیان این واحدها می بایستی متعهد گردند که ظرف مدت تعیین شده نبست به رفع مشکلات خود اقدام نمایند

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: دستورالعمل، آموزش، ،
پایگاههای مرتبط
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:4

پایگاههای مرتبط

 

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:57

منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

اهمیت و جایگاه فرهنگ در شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ آنچنانکه اصلی ترین مؤلفه پیروزی شکوهمند ملت ایران، قبل از آنکه ماهیت سیاسی داشته باشد، از اهمیت ویژه ای در فرهنگ جامعه برخوردار است. «دین مبین اسلام» به عنوان محرک محوری در قیام تاریخی امام خمینی(ره) یکی از عناصر اصلی در فرهنگ به شمار می رود؛ بلکه باید آن را اصلی فرهنگ ساز در نظر گرفت و شالوده شکل گیری بسیاری از فرهنگ ها را به دین منتسب کرد. از دیگر سو انقلاب اسلامی برای ادامه حرکت خود و در راستای تثبیت و توسعه ارکان حکومتی اسلام، نیازی اساسی به فرهنگ دارد؛ چرا که فرهنگ به عنوان یکی از ابعاد اصلی جامعه، نقش بسزایی در موجودیت آن دارد.
« بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است. اساسا فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ و پوک و میان تهی است. اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و مرتزق از فرهنگ مخالف باشد، ناچار دیگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرایش پیدا می کند و بالاخره در آن مستهلک می شود و موجودیت خود را در تمام ابعاد از دست می دهد. استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن نشات می گیرد و ساده اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی، استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آنها امکان پذیر است.»

عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است .
در تهاجم فرهنگی، هدف، ریشه کن کردن فرهنگ ملّی و ازبین بردن آن است .
تهاجم فرهنگی انجام می گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه کن کند .
فرهنگ مایه اصلی هویت ملت هاست .

حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص اهمیت مقوله فرهنگ در زمینه های مختلف ( اقتصادی، سیاسی، صنعتی ، نظامی و … ) و تاکید و دعوت ایشان از تمامی مسئولین و اقشار مختلف جامعه بر انجام کارهای فرهنگی در تمامی سطوح ، این اتاق بر خود تکلیف دانست که به امر رهبری لبیک گفته و اقدام به راه اندازی واحدی تحت عنوان واحد فرهنگی نماید .

شروع کار:

واحد فرهنگی اتاق اصناف شهرستان آبادان فعالیت خود را از دی ماه ۱۳۹۲ آغاز کرد .

هدف :

ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام کارهای فرهنگی در سطوح مختلف ، رشد و شکوفایی فرهنگی و بوجود آوردن بازاری متناسب با فرهنگ اسلامی در شهرستان آبادان . امید آن است که این واحد بتواند با کمک و یاری تمامی اتحادیه های صنفی و کسبه عزیز و گرامی به اهداف خود دست یابد .

بیعت با شهدا و کمک و یاری از آنان :

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾
هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده ‏اند مرده مپندار بلکه زنده ‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (۱۶۹)

سوره آل عمران، آیه ۱۶۹

امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست .
حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)

واحد فرهنگی اتاق اصناف ، قبل از آنکه فعالیت خود را شروع نماید بر خود واجب دانست که با حضور در گلزار شهدا به همراه نماینده اتاق جناب آقای زندی با شهدا بیعت ، تجدید عهد و پیمان نماید و در جهت رشد و شکوفایی کارهای فرهنگی ، حفظ ارزشهای نظام ، پاسداری از خون شهداء و پیروی از ولایت از آنان کمک و یاری طلب نماید . امید است که این واحد ( واحد فرهنگی ) بتواند در این عرصه درحد توان ، نزد شهدا و ولایت رو سفید و سربلند شود .

 


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
چارت سازمانی و پرسنل اتاق اصناف
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:55

هیأت رییسه اتاق اصناف مشترک شامل:
رییس
نایب رییس اول
نایب رییس دوم
منشی و خزانه دار
دبیر اتاق اصناف
هسته مشاوره:
مشاوره حقوقی
مشاور اداری و مالی و حسابررسی
مشاور اقتصادی – امورمالیاتی
مشاور بیمه تأمین اجتماعی فرهنگی
مشاور ویژه امداد رسانی
مشاور آیین نامه های واصله
امور کمیسیون ها:
مسئول امور کمیسیونها
متصدی امور دفتری و بایگانی
رابط صنفی کمیسیونهای متشکله
امور مالی:
مسئول امور مالی اتاق اصناف
حسابدار ارشد و امین اموال
انباردار
متصدی امور مالی و بایگانی
امور اداری:
مسئول امور اداری
مسئول کارگزینی
مسئول رفاه
خدمات و کارپردازی
متصدی و مسئول نقلیه
تلفن خانه
خدمتگزاری
مسئول دبیرخانه
متصدی امور دفتری و بایگانی
نامه رسان
واحد بازرسی و شکایت:
مسئول واحد
بازرس
بازرس
بازرس
بازرس
واحد ارزشیابی و امور اتحادیه:
مسئول واحد
کارشناس امور اتحادیه ها و مقررات صنفی
مسئول امور اتحادیه ها
مسئول تطبیق پروانه های صنفی
ارزشیاب
گروه حسابرسی:
مسئول گروه
حسابرس
حسابرس
نماینده مدیر مجمع
واحد روابط عمومی:
مسئول واحد
مسئول برگزاری مراسم و تشریفات
مسئول امور هنری تبلیغات و کتابخانه
متصدی روابط عمومی و جمع آوری اطلاعات
رابط فرهنگی اتاق اصناف با سازمانها و نهادها
واحد آموزش وآزمون اصناف :
مسئول واحد
مسئول آموزش اصناف
مسئول آزمون اصناف

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
طوري با مردم رفتار کنيد که بزرگان دين شما رفتار مي کردند
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 1:12

 «راه اينجاست»

طوري با مردم رفتار کنيد که بزرگان دين شما رفتار مي کردند

کوشش کنيد که با بندگان خدا جوري رفتار کنيد که امامان شما رفتار مي کردند، پيغمبر شما رفتار مي کرد و ساير انبيا رفتار مي کردند. گمان نکنيد که حالا فلان نخست وزيراست، فلان وزير کشور است فلان رئيس جمهور است ... گمان نکنيد که اين ها يک چيزي است. آن که همه چيز است به دست آوردن رضاي خداست، و آن به اين است که رضاي مخلوق خدا را به دست بياوريد. با مردم که شما سرو کار داريد اين مردم را بايد رضايشان را به دست بياوريد. همين مردم کوچه و بازار و کشاورزهاي بسيار عزيز و کارمندان وکساني که در کارخانه ها زحمت مي کشند اين ها هستند که مايه افتخار يک ملت و مايه پيروزي يک ملت است. پيروزي را براي ما و شما اين ها به دست آوردند و اين ها ولي نعمت ما هستند. و ما بايد اين معنا را در قلبمان احساس کنيم که با اين ولي نعمت هاي خودمان رفتاري بکنيم که خدا از آن رفتار راضي باشد. گمان نکند آن کسي که فرمانداريک جايي است بايد به رعيت آنجا، به مردم عادي آنجا، به بازاري آنجا يک وقت خداي نخواسته يک بالاتري بفروشد، آن طوري که ساخت فرمانداران زمان سابق بود.فرق ما بين جمهوري اسلامي و شاهنشاهي اين است که جمهوري اسلامي از مردم است و جمهوري اسلامي رهين همين مردم عادي کشور است.      

" شما مردم ولی نعمت های ما هستید "

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
قابل توجه اتحادیه ها و رعایت صدور پروانه کسب تولیدی
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 1:9

قابل توجه اتحادیه ها و رعایت صدور پروانه کسب تولیدی

ماده 45. در زمان صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی کوچک و خرد، چنانچه برای واحد جواز صنفی تولیدی صادر شده

 

باشد مجوز صنفی باطل شده تلقی می گردد.


ماده 46. صدور همزمان پروانه بهره برداری و جواز صنفی تولیدی برای یک واحد تولیدی ممنوع است.

تبصره 1. ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، ضوابط جداسازی صنف و صنعت توسط معاونت

 

برنامه ریزی با همکاری معاونت های تخصصی و معاونت بازرگانی داخلی تهیه و اعلام می گردد.



تبصره 2. صدور جواز صنفی تولیدی برای واحدهایی که مشمول صنعت می گردند ممنوع است.

ماده 47. معاونت امور صنایع و اقتصادی و معاونت امور معادن و صنایع معدنی بر اساس حوزه مدیریت مسئول

 

نظارت بر حسن اجرای مفاد مواد مندرج این فصل خواهد بود.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: دستورالعمل، آموزش، ،
چه کنیم که مال هایمان برکت پیدا کنند؟!
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:25

چه کنیم که مال هایمان برکت پیدا کنند؟!

 

در طول زندگی بسیار پیش آمده که در شرایط مختلف با خود گفته ایم که ای کاش مال من نیز همچون عده ای از مردم بسیار می بود تا به وسیله آن می توانستم بهتر زندگی کنم . اگر همه ی ما انسان ها در زندگی به یک سری از مسائل دقت بیشتری داشته باشین و آنان را مراعات نمائیم ، قطعاً هیچ گاه نا امید و فقیر نخواهیم بود .

1- باور کنیم که روزی رسان خدا است.

«إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ ؛ خدا روزی رسان است و اوست دارنده ی نیرویی سخت استوار.» (سوره ی الذاریات، 58) دانستن اینکه خداوند روزی رسان است ، با «باور» این مطلب، تفاوتی بسیار دارد و در اثر امتحانات مختلف معلوم می شود، چه کسانی اهل یقین هستند.

«إِنَّ رَبَّكَ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاء وَیَقْدِرُ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِیرًا بَصِیرًا ؛ پروردگار تو در رزق هر کس که بخواهد گشایش می دهد یا تنگ می گیرد؛ زیرا او به بندگانش آگاه و بینا است. (سوره الاسراء،30)

2معیار، برای طلب روزی

امام حسن (علیه السلام) فرمود: «در طلب روزی مانند کسی که برای چیره شدن (بر دشمن) پیکار می کند، کوشش مکن و به تقدیر نیز چندان تکیه مکن که از کار و کوشش دست کشی؛ زیرا در جستجوی فضل و روزی خدا برآمدن، از سنت است و پوییدن راه اعتدال در طلب روزی، از عفت است. نه عفت، روزی را از انسان دور می کند و نه حرص، روزی زیاد می آورد؛ چه، روزی قسمت شده است و حرص زدن موجب افتادن در ورطه ی گناهان می شود.» (میزان الحکمة،ج5، ح 7150)

لذا از طرفی نیازی نیست همه ی هم و غم و فکر خود را صرف بدست آوردن روزی کنیم؛ زیرا میزان روزی ما، (به شرط کار و تلاش در حد لازم) مقدر شده است؛ از طرف دیگر نیز، نباید بدلیل اعتقاد به مقدر شدن روزی، کار و تلاش را ترک کنیم؛ زیرا یکی از سنت های الهی و شرط در روزی، کار و تلاش است.

 

3-فرق روزی با حقوق

یک نکته که باید جدا به آن توجه کنیم آن است که بدانیم روزی با حقوق و درامد عادی که با کسب و کار بدست می آوریم تفاوت دارد. حقوق دادن مستند به بندگان است ولی روزی مستند به خداوند است. حقوق و دست مزد ها مشخص است, ولی خدای متعال گاهی از جایی روزی انسان را می دهد که قابل محاسبه نیست. ممکن است روزی از طریق برکت در مال و عمر باشد.

چه کنیم که مال هایمان برکت پیدا کنند ؟!

نکاتی در باره ی برکت در مال

1- داشتن ایمان و تقوا

یکی از عوامل مهم برکت زا در زندگی، داشتن ایمان و کسب تقوا می باشد. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ ؛ اگر مردم قریه ها ایمان آورده و پرهیزکاری پیشه کرده بودند، برکت های آسمان و زمین را به رویشان می گشودیم» (سوره اعراف، 96)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) فرمودند: «خدایا برکت را در صبحگاهان، برای امت من قرار ده ... اگر کسی خواهان رفع نیاز است، صبحگاهان به سوی آن شتابد؛ زیرا من از خدای سبحان خواستم که روزی را صبحگاهان برای امت من قرار دهد.»

از مهمترین عوامل برکت در رزق و روزی، داشتن ایمان و تقوا (عمل به واجبات و ترک محرمات) است. امام رضا (علیه السلام) فرمود: «خدای عز و جل به یکی از پیامبران خود وحی فرمود که: هر گاه اطاعت شوم خشنود گردم و چون خشنود گردم برکت دهم و برکت من بی پایان است.» (میزان الحکمة، ج1، ح1700)

2- قرض دادن به یکدیگر

 قرض دادن به دیگران نیز، به زندگی انسان برکت می دهد؛ در حدیثی که از حضرت رسول (صلی الله علیه و اله) نقل شده است، «وام دادن به یکدیگر» را از عوامل برکت زا برشمرده اند.

3- با وضو بودن

«اگر کسی بی وضو در طلب حاجت خود برود و نیازش برآورده نشود، جز خویشتن، کسی را سرزنش نکند.» (تفسیر موضوعی قرآن کریم، ج17، ص281)

4- بیداری، هنگام بین الطلوعین

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) فرمودند: «خدایا برکت را در صبحگاهان، برای امت من قرار ده ... اگر کسی خواهان رفع نیاز است، صبحگاهان به سوی آن شتابد؛ زیرا من از خدای سبحان خواستم که روزی را صبحگاهان برای امت من قرار دهد.»(همان

5- عدم کسالت و تنبلی در کار

 «در تحصیل روزی کسالت نورزید، زیرا گذشتگان ما با تلاش و سرعت، به دنبال کار می رفتند.»(همان)

6-اعتدال، میانه روی و قناعت در زندگی

امام علی (علیه السلام) می فرمایند: «لا کنز اغنی من القناعة و لا مال اذهب للفاقة من الرضی بالقوت. و من اقتصر علی بلغة الکفاف فقد انتظم الراحة و تبوأ خفض الدعة؛ هیچ گنجی بی نیازکننده تر از قناعت، و هیچ مالی در فقرزدایی، از بین برنده تر از رضایت دادن به روزی نیست و کسی که به اندازه کفایت زندگی از دنیا بردارد به آسایش دست یابد و آسوده خاطر گردد.» (نهج البلاغة، حکمت 371)

قناعت توانگر کند مرد را       خبر کن حریص جهانگرد را (سعدی)

امام در حدیثی دیگر فرمودند: «کفی بالقناعة ملکا و بحسن الخلق نعیما؛ آدمی را قناعت برای دولتمندی و خوش خلقی برای فراوانی نعمت ها کافی است.» (نهج البلاغه ،حکمت 229)

پول

7-احسان به مردم، بویژه به اهل خانه

امام صادق (علیه السلام) فرمود: «هر که با خانواده ی خود نیکوکار باشد، روزیش زیاد می شود.» (همان، ح7185)

8- خوش اخلاقی

امام علی (علیه السلام) فرمود: «گنجهای روزی، در اخلاق خوش نهفته است.» (همان، ح 7188)

9- اطعام کردن

پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله) فرمودند: «روزی کسی که اطعام می کند، سریعتر از فرو رفتن کارد در کوهان شتر، به سویش می آید.» (همان، ح 7190)

10- قرض دادن

امام علی (علیه السلام) فرمود: «کمک مالی کردن به برادر دینی، روزی را زیاد می کند.» (همان، ح 7199)

11- امانتداری

حضرت در حدیثی دیگر فرمودند: «امانتداری روزی را زیاد می کند.»

12- دعا کردن در حق مؤمنین

امام باقر (علیه السلام) فرمود: «پشت سر برادرانت دعا کن، که این کار روزی را به طرف تو سرازیر می کند.» (همان، ح 7193)

13- پاکیزگی و طهارت

به رسول خدا (صلی الله علیه و اله) عرض شد: دوست دارم روزیم زیاد شود؛ فرمود: پیوسته در حال طهارت و پاکیزگی باش، روزیت افزایش می یابد.»

آیت الله قاضی (رضوان الله تعالی علیه) فرمودند: «دنیا می خواهی نماز شب بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان»

با استفاده از کلام حضرت نتیجه می گیریم که پاک بودن از آلودگیها و نجاسات، در جلب روزی مؤثر است و شاید بتوان گفت: چون وضو گرفتن نیز نوعی پاکی از آلودگی ها می باشد، می توان با دائم الوضو بودن، جلب روزی کرد.

14- صدقه دادن

امام علی (علیه السلام) فرمود: «با صدقه دادن، روزی را فرود آورید.» (همان، ح 7196)

15- پرداخت حقوق شرعیه (خمس و زکات)

امام باقر (علیه السلام) فرمود: «زکات دادن، روزی را می افزاید.»

16- نیت پاک

امام علی (علیه السلام) فرمود: «هر که خوش نیت باشد، روزیش زیاد می شود.» (همان، ح 7198)

17- نماز شب

آیت الله قاضی (رضوان الله تعالی علیه) فرمودند: «دنیا می خواهی نماز شب بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان».

 

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد