ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 1:46

 

اطلاعيه در خصوص نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش

تعيين الويت صاحبان مشاغل براي نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش و بر اساس ماده ۷۱ قانون نظام صنفي و همچنين دستورالعملهاي ماده ۱۶۹و ۱۶۹ مکرر قانون مالياتهاي مستقيم و ماده ۱۹ قانون ماليات بر ارزش افزوده، صاحبان مشاغل(اشخاص حقيقي) مشروحه زير از ابتداي سال ۱۳۹۴

کليه واحد هاي صنفي در رسته هاي شغلي مشمول
موضوع:  صندوق مكانيزه فروش

بر اساس ابلاغ اتاق اصناف ايران، در اجراي ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران و با توجه به هماهنگي به عمل آمده في مابين وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالياتي کشور درخصوص تعيين الويت صاحبان مشاغل براي نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش و بر اساس ماده ۷۱ قانون نظام صنفي و همچنين دستورالعملهاي ماده ۱۶۹و ۱۶۹ مکرر قانون مالياتهاي مستقيم و ماده ۱۹ قانون ماليات بر ارزش افزوده، صاحبان مشاغل(اشخاص حقيقي) مشروحه زير از ابتداي سال ۱۳۹۴ مکلف به استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش يارانه اي که داراي سيستم نرم افزار فروشگاهي و صدور فاکتور الکترونيکي (صورتحساب فروش) مطابق شرايط اعلام شده در دستورالعمل موضوع ۱۹ قانون ماليات بر ارزش افزوده و ماده ۱۶۹ قانون ماليات مستقيم بوده و بايد بر اساس موارد ذيل نسبت به اين مهم اقدام نمايند.
نکته ۱ : صاحبان مشاغل(موديان مالياتي) که مکلف به استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش يارانه اي که داراي سيستم نرم افزار فروشگاهي به استناد قوانين فوق الذکر مي باشند در صورت عدم استفاده از سامانه صندوق مکانيزه فروش، از معافيت مقرر در قانون براي سال مربوطه محروم خواهند شد. 
نکته ۲ : معادل هزينه خريد، نصب و راه اندازي سامانه صندوق مکانيزه فروش با رايانه (اعم از سخت افزار يا نرم افزار) از درآمد مشمول ماليات در اولين سال استفاده از سامانه فروش کسر خواهد شد.
نکته ۳ : معيار شناسايي صاحبان مشاغل مشمول، جواز کسب فعاليت صادره توسط مراجع ذيصلاح مي باشد.در غير اين صورت ملاک شناسايي اينگونه واحدهاي صنفي، نوع فعاليت مندرج در پرونده ماليات آنان مي باشد. 
نکته ۴ : با توجه به تعاملي که في ما بين اتاق اصناف ايران و سازمان امور مالياتي بوجود آمد مقررشد کليه موديان فراخوانده شده دوره اول براي عملکرد سال ۹۲ براي آخرين مرتبه تا پايان مهرماه سال جاري(۳۰/۷/۱۳۹۳) فرصت دارند نسبت به اعلام مشخصات سامانه صندوق مکانيزه فروش به سازمان امور مالياتي از طريق مراجعه حضوري يا از طريق سايت www.Tax.gov.IR اقدام نمايند. ضمناً ليست مشمولين سال ۹۲ به پيوست ارسال مي گردد.
نکته ۵ : مشمولين فراخوان شده مرحله دوم که از سال ۹۳ مشمول نصب دستگاه سامانه صندوق مکانيزه فروش يا رايانه قرارگرفته اند موظفند با مراجعه به سايت سازمان امور مالياتي www.Tax.gov.IR  نسبت به اعلام مشخصات سامانه صندوق فروش تا پايان آذرماه سال جاري(۳۰/۳/۱۳۹۳) اقدام نمايند. ضمناً ليست مشمولين مرحله دوم سال ۹۳ که در سال قبل توسط سازمان امور مالياتي اطلاع رساني گرديده بود مجدداً به پيوست مي باشد.
نکته ۶ : افراد فراخوان شده براي عملکرد سال ۹۴ مکلفند مشخصات سامانه صندوق مکانيزه فروش را تا پايان شهريور۱۳۹۴ (۳۱/۶/۱۳۹۴) از طريق سايت سازمان امور مالياتي کشور  www.Tax.gov.IR اعلام نمايند. ليست مشمولين سال ۹۴ نيز به پيوست مي باشد.  

گروه اول مشمولين استفاده از سامانه صندوق فروشPOS) مکانيزه فروشگاهي) در سال ۱۳۹۲:
دراجراي ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسط صاحبان مشاغل(اشخاص حقيقي) از ابتداي سال ۱۳۹۲ که ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش(POS مکانيزه فروشگاهي) يا رايانه داراي سيستم  نرم افزار فروشگاهي و صدور الکترونيکي صورتحساب فروش(فاکتور) مطابق نمونه اعلام شده در دستورالعمل موضوع ماده ۱۶۹ (قانون مالياتهاي مستقيم) و ۱۹ (قانون ماليات بر ارزش افزوده) بوده و در صورت عدم استفاده از سامانه هاي مذکور، از معافيت هاي مالياتي مقرر در قانون براي سال مربوط محروم خواهند شد. صاحبان مشاغل(اشخاص حقيقي) مذکور به شرح ذيل مي باشند:
۱- سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر 
۲- فروشندگان آهن آلات 
۳- فروشندگان لوازم صوتي و تصويري 
۴- فروشندگان انواع رايانه و قطعات سخت افزاري 
۵- فروشندگان ماشين هاي اداري و لوازم و قطعات تجهيزات مربوط به آنها 
۶- فروشندگان لوازم خانگي(شامل برقي، گازي و نفتي) 
۷- هتل و هتل آپارتمان 
۸ – تالار پذيرايي، رستوران ها، چلوکبابي ها و اغذيه فروشي ها 
۹- مشاوران املاک و مستغلات 
۱۰- داروخانه ها 


گروه دوم : مشمولين استفاده از سامانه صندوق فروش(POS  مکانيزه فروشگاهي ) در سال ۱۳۹۳ :
۱- فروشندگان لوازم يدکي خودروهاي سبک و سنگين و ماشين آلات راهسازي، کشاورزي و ساختماني(نمايندگي، عمده و خرده فروشي) 
۲- صاحبان تعميرگاه هاي مجاز خودرو و انواع وسائط نقليه سنگين و ماشين آلات راه سازي  کشاورزي و ساختماني 
۳- فروشندگان تجهيزات و تاسيسات حرارتي و برودتي، شوفاژ و تهويه مطبوع و لوازم مربوط (نمايندگي، عمده و خرده فروشي) 
۴- فروشندگان لوازم بهداشتي ساختمان(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۵ - فروشندگان تزئينات ساختمان(موکت، کفپوش، انواع پرده، کاغذ ديواري، شومينه و کارهاي تزييني چوبي و فلزي(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۶- فروشندگان انواع تلفن(ثابت و بي سيم)، همراه و تجهيزات جانبي آن(نمايندگي عمده و خرده فروشي)
۷- توليدکنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبي و فلزي و غير فلزي و غير فلزي اعم از اداري و خانگي(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۸- فروشندگان فرش ماشيني، تابلو فرش، موکت و قاليچه ماشيني(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۹- فروشندگان لوازم آرايشي و بهداشتي(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۱۰- فروشندگان لوازم طبي بيمارستاني، آزمايشگاهي و دندان پزشکي و دندان سازي و انواع لوازم و تجهيزات پزشکي(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)

گروه سوم : مشموليني که از سال ۹۴ ملزم به نصب صندوق مکانيزه فروش و يا نرم افزار مکانيزه فروشگاهي شده اند به شرح زير است :
۱- فروشندگان لاستيک(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۲- نمايشگاه هاي اتومبيل(سواري، باري ، مسافربري، ماشين آلات راهسازي، کشاورزي و صنعتي)
۳- فروشندگان مصالح ساختماني(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۴- فروشندگان تاسيسات الکترونيکي، مکانيکي ساختمان(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۵- فروشندگان انواع رنگ ساختمان، صنعتي و اتومبيل(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۶- فروشندگان مواد شيميايي(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۷- نمايندگي فروش شرکت هاي توزيع کالاهاي داخلي و وارداتي(غير اشخاص حقوقي )
۸- نمايندگي هاي فروش شرکتها و موسسات تجاري و صنعتي اعم از داخلي و خارجي(غير اشخاص حقوقي ) 
۹- فروشندگان يخچال هاي صنعتي و ويتريني(نمايندگي، عمده و خرده فروشي)
۱۰ – بار فروشان و فروشندگان ميوه و تره بار و ميدان داران 

۵- وظايف موديان :
۱-۵ – با توجه به الزام صاحبان مشاغل به نصب و استفاده از سامانه  فروشگاهي از ابتداي سال ۱۳۹۲ موديان مشمول مکلفند سخت افزار و نرم افزار متناسب با نياز واحد کسبي خود را انتخاب و حداکثرتا پايان ارديبهشت ماه سال جاري مذکور ضمن نصب و راه اندازي سامانه فروشگاهي مراتب را به منظور استفاده ازتسهيلات مقرر پيش بيني شده، با تکميل فرم پيوست(شماره ۱) که دربرگيرنده  اطلاعات هويتي آنان مشخصات سخت افزار و نرم افزار و همچنين مشخصات فروشنده سامانه فروشگاهي مي باشد به اداره مالياتي ذيربط اعلام نمايند. شايان ذکر است مشخصات سخت افزار  و نرم افزار مورد استفاده برابر آيين نامه اجرايي(۷۱) قانون نظام صنفي اعلام شده توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت خواهد بود. 
بديهي است نرم افزار مورد استفاده حداقل امکان ثبت خريد و فروش کالا، نگهداري موجودي کالا و ثبت هزينه ها و توليد فايل الکترونيکي بند(۶) اين دستورالعمل را داشته باشد.  
۲-۵ – موديان مشمول نصب و استفاده از سامانه فروشگاهي که طي سال شروع به فعاليت مي نمايند حداکثر ظرف دو ماه از تاريخ شروع فعاليت، نسبت به نصب و استفاده از سامانه هاي فروشگاهي اقدام و مراتب را به شرح بند ۱-۵ به ادارات امور مالياتي مربوط اعلام نمايند.
۳- ۵- مودياني که پس از موعد مقرر قانوني نسبت به نصب و استفاده از سامانه فروشگاهي اقدام مي نمايند مکلفند مراتب را به شرح بند ۱-۵ به ادارات امور مالياتي مربوط اعلام نمايند. 
۴-۵ – موديان ملزم به استفاده از سامانه فروشگاهي، مکلف هستند از ابتداي سال ۱۳۹۲ کليه خريد و فروش هاي خود را در سامانه فروشگاهي ثبت و نسبت به صدور الکترونيکي صورتحساب فروش مطابق فرم نمونه موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالياتهاي مستقيم و ماده ۱۹ قانون ماليات بر ارزش افزوده (پيوست شماره ۲ و ۳) از طريق سامانه مذکور اقدام نمايند. 
۵-۵ – موديان ملزم به نصب و استفاده از سامانه فروشگاهي از نظر انجام تکاليف به دو گروه به شرح ذيل تقسيم مي گردند: 
الف) موديان موضوع بند(ج) ماده (۹۵) قانون مالياتهاي مستقيم، مکلفند اطلاعات داده شده  به سامانه هاي فروشگاهي را در فرم خلاصه وضعيت درآمد و هزينه موضوع ضوابط اجرايي بند(ج) ماده(۹۵) قانون مالياتهاي مستقيم(طبق فرم پيوست شماره ۴) ثبت و نگهداري نمايند و همراه اظهارنامه مالياتي سالانه تحويل واحدهاي مالياتي نمايند. 
ب)موديان مشمول بندهاي(الف)و(ب) ماده(۹۵) قانون مالياتهاي مستقيم مکلفند فايل الکترونيک اطلاعات خريد و فروش خود را در دوره زماني تعيين شده به شرح بند(۶) اين دستورالعمل از طريق سايت www.Tax.gov.IR  براي سازمان ارسال و يا لوح فشرده آن را به اداره امور مالياتي محل فعاليت خود تحويل نمايند.(دوره هاي زماني ارائه اطلاعات خريد و فروش بصورت فصلي(بهار، تابستان، پاييزو زمستان) و از ابتداي سال ۱۳۹۲ حداکثر تا يک ماه بعد از پايان هر فصل مي باشد.)
۶-۵- در مواردي که بنا به عللي از جمله نقص فني دستگاه امکان ثبت اطلاعات خريد و فروش از طريق سامانه فروشگاهي ميسر نباشد، مودي مکلف است حداکثر ظرف مدت پانزده روز نسبت به رفع نقص اقدام و بلافلاصله رويدادهاي مالي مدت مذکور را در سامانه فروشگاهي ثبت نمايد.
۷-۵- موديان مشمول استفاده از سامانه هاي فروشگاهي، کماکان مکلف به رعايت ساير تکاليف قانوني از جمله نگهداري دفاتر روزنامه و کل و يا دفتر درآمد و هزينه مي باشند و موظفند حداقل ماهي يکبار خلاصه عمليات داده شده به سامانه هاي فروشگاهي را در دفاتر قانوني حسب مورد ثبت نمايند. موديان استفاده کننده از سامانه فروشگاهي به منظور تسهيل رسيدگي موظفند آيين نامه ها با دستورالعمل هاي سامانه فروشگاهي و برنامه هاي آن و نحوه کار با نرم افزارهاي مالي مورد استفاده را حسب درخواست ماموران مالياتي در اختيار آنان قرار دهند. 
۶- ويژگي هاي فايل الکترونيکي(اطلاعات خريد و فروش) ارسالي به سازمان امور مالياتي:  
۱.مشخصات فايل الکترونيکي(اطلاعات خريد و فروش) سازمان و راهنماي اجرايي مربوط به تسليم و ارسال مشخصات فايل الکترونيکي آن و همچنين ريز فيلدهاي مورد نياز اطلاعات سه ماه خريد و فروش از طريق بخش"صورت الکترونيکي معاملات"در سامانه عمليات الکترونيکي موديان مالياتي به نشاني www.Tax.gov.IR در دسترس مي باشد. ضروري است موديان محترم مالياتي فايل مورد نظر را در اجراي دستورالعمل ماده(۱۶۹) مکرر را از طريق سامانه الکترونيکي براي سازمان امور مالياتي ارسال و يا لوح فشرده آن را به اداره مالياتي محل فعاليت خود تحويل نمايند.
ويژگي هاي سخت افزار صندوق هاي فروش (pos):
از نظر سازمان امور مالياتي مي بايست سخت افزار سامانه فروشگاهي داراي ويژگي هاي ذيل مي باشد:
۲.صاحبان مشاغل بتوانند متناسب با کاربرد و نياز خود آن را انتخاب نمايند.
۳.از لحاظ کيفيت مي بايست شرايط استفاده دز محيط هاي تجاري را داشته باشند.
۴.برحسب نياز و توسعه کسب و کار صاحبان مشاغل، قابليت ارتقائ را داشته باشند.
۵.قابليت اتصال تجهيزات جانبي را داشته باشند مانند: بارکد، اسکنر، فيش، پرينتر، پرينتر معمولي، صندوق و نمايشگر مشتري.
۶.قابليت نصب و اجراي نرم افزارهاي مورد تأييد سازمان امورمالياتي کشور را دشته باشد.
۷.صندوق هاي فروش و تجهيزات جانبي بايد با استاندارد opos و upos سازگار باشند.                                                   
۸.اين دستگاه ها مي بايست امکانات استفاده از سيستم هاي شبکه اي به عنوان يک ايستگاه کاري را داشته باشند.
۹.قابليت اتصال به pos بانکي جهت فروش يا استفاده از کارتهاي اعتباري را داشته باشد.
۱۰.قابليت اتصال از طريق درگاه usp يا RS۲۳۲ به ساير تجهيزات جانبي را داشته باشد.


توانايي نرم افزارهاي نصب شده به روي سامانه هاي فروشگاهي:
از نظر سازمان امورمالياتي نرم افزارهاي نصب شده بر روي سامانه هاي فروشگاهي مي بايست داراي ويژگي هاي ذيل باشد:
۱.پوشش دادن مواردي که در ماده ۲ و ماده ۳ از آيين نامه اجرايي ماده ۷۱ قانون نظام صنفي منظور گرديده است.
۲.نرم افزار بايد مناسب با شغل و نياز صاحبان مشاغل قابل انتخاب باشد و نياز واقعي مودي را از لحاظ مختلف تأمين نمايند.
۳.امکان ثبت خريد و فروش کالا، انبارداري(موجودي کالا) و حسابداري جهت ثبت هزينه هاي صاحبان مشاغل.
۴.داراي يک بانک اطلاعاتي قابل اعتماد باشد تا در مقالب مشکلاتي مثل قطعي برق و غيره اطلاعات آن دچار مشکل نشود.
۵.امکان برقراري ارتباط با رابط هاي نرم افزاري ارائه شده توسط سازمان امور مالياتي کشور و قابليت ساخت فايل هاي الکترونيکي مورد نياز سازمان.
۶.امکان تهيه خروجي براساس استاندارد ارائه شده توسط سازمان امورمالياتي شامل گزارش سه ماهه خريد و فروش، اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده و ...
۷.قابليت محاسبه خودکار ماليات بر ارزش افزوده و عوارض با توجه به نوع کالا و خدمات و درج در فاکتور فروش.
۸.لزوم استفاده از کد کالاو خدمات(ايران کد) در فرم صورتحساب و سامانه فروش.
۹.قابليت سفارشي شدن نرم افزار براي رسته هاي شغلي مختلف براساس طبقه بندي مشاغل ماده ۹۶ قانون ماليات مستقيم.
۱۰.امکان کنترل و دسترسي لحظه اي موجودي کالا در هنگام فروش و در طول دوره مالي.
۱۱.امکان بررسي وضعيت دشتگاه هاي جانبي متصل به صندوق فروش.
۱۲.محيط گرافيکي و کاربرپسند(user friendly) و چندزبانه(فارسي و انگليسي).
۱۳.امکان دسترسي به تمام امکانات سيستم با استفاده از کليدهاي ميانبر.
۱۴.کنترل و شناسايي کاربران با توجه به رمز عبور و حق دسترسي.
۱۵.امکان طبقه بندي و گروه بندي کالاها در ساختارهاي سلسله مراتبي.
۱۶.امکان تعريف بارکدهاي متعدد براي يک کالا و دسترسي به اطلاعات کالا از طريق اسکن بارکدکالا.
۱۷.امکان دسته بندي مجموعه اي از کالاها و فروش و قيمت گذاري گروهي.
۱۸.امکان قيمت گذاري x/y (يک عدد ۵۰۰ريال، ۳ عدد ۱۰۰۰ريال).
۱۹.امکان تعريف قواعد فروش و خريد عمده و قيمت گذاري بر آن اساس.
۲۰.امکان صدور فاکتور برگشت از فروش و سند مرجوعه خريد.
۲۱.تخصيص شماره سريال خودکار به اسناد خريد و امکان رديابي اقلام فاکتور با واردسازي شماره سريال سند.
۲۲.امکان ثبت اسناد خريد به صورت قطعي، اماني و مشارکتي.
۲۳.امکان ثبت فروش نقدي، اعتباري، چک يا ترکيبي.

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
اخذ استعلام درخصوص صلاحيت فردي،انتظامي و ترافيکي۲۳۲
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 2:3

۱۲۹- اخذ استعلام درخصوص صلاحيت فردي،انتظامي و ترافيکي۲۳۲

بنابر مراتب پيش گفته اخذ استعلام درخصوص صلاحيت فردي،انتظامي و ترافيکي به صراحت...


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
راي اتاق اصناف نسبت به اختلاف بين افراد صنفي و اتحاديه
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 2:3

۱۳۰- راي اتاق اصناف نسبت به اختلاف بين افراد صنفي و اتحاديه

حسب تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون نظام صنفي راي اتاق اصناف نسبت به اختلاف بين افراد صنفي و اتحاديه

حسب تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون نظام صنفي راي اتاق اصناف نسبت به اختلاف بين افراد صنفي و اتحاديه پس از ابلاغ به فرد صنفي و اتحاديه، ظرف ۲۰ روز از تاريخ ابلاغ توسط طرف معترض(اتحاديه يا فرد صنفي) قابل رسيدگي در کميسيون نظارت است. نظر کميسيون نظارت قطعي و لازم الاجراست و هريک از طرفين در صورت اعتراض همچنان حق رجوع به مراجع قضايي را دارند. درصورتي که بدون  رعايت شرايط مذکور و عدم ابلاغ راي با قيد مدت اعتراض به کميسيون نظارت، نسبت به اجراي  راي اقدام گردد اين اقدام فاقد وجاهت قانوني بوده و طي تشريفات شکلي مذکور، يعني ابلاغ راي اتاق اصناف با قيد مهلت اعتراض و رعايت مهلت به شرح فوق ضروري است.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
فروش کالا به قيمتي پايين تر از هزينه ي تمام شده
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 2:1

۱۳۲- فروش کالا به قيمتي پايين تر از هزينه ي تمام شده

فروش کالا به قيمتي پايين تر از هزينه ي تمام شده به نحوي که لطمه جدي به ديگران وارد کند ممنوع است...

مستند به بند د از ماده ۴۵ قانون نحوه ي اجراي سياست هاي کلي اصل۴۴، فروش کالا به قيمتي پايين تر از هزينه ي تمام شده به نحوي که لطمه جدي به ديگران وارد کند ممنوع است.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
انتشار هر گونه آگهي تبليغاتي به هر طريق صرفا توسط فرد صنفي داراي پروانه کسب معتبر
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 1:58

۱۳۱- انتشار هر گونه آگهي تبليغاتي به هر طريق صرفا توسط فرد صنفي داراي پروانه کسب معتبر

پروانه کسب معتبر، مجوزي است که تاريخ اعتبار آن منقضي نگرديده، صاحب آن تغيير شغل نداده ...

مستفاد از تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفي انتشار هر گونه آگهي تبليغاتي به هر طريق صرفا توسط فرد صنفي داراي پروانه کسب معتبر، جايز است و مستنبط از تبصره بند ۹ ماده ۳ آيين نامه اجرايي تبصره ۳ ماده ۲۲ قانون اصلاح قانون نظام صنفي، پروانه کسب معتبر، مجوزي است که تاريخ اعتبار آن منقضي نگرديده، صاحب آن تغيير شغل نداده و واحد صنفي خود را به غير واگذار و يا اجاره نداده باشد، واحد صنفي فعال و مکان آن نيز تغيير نيافته باشد. فلذا صرف داشتن پروانه کسب؛ انتشار هرگونه آگهي توسط فرد صنفي مجاز نبوده و بايد پروانه کسب معتبر واجد شرايط مذکور در تبصره بند ۹ ماده ۳ آيين نامه اجرايي تبصره ۳ ماده ۲۲ باشد.


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف